verse vogelpoep brengt geen gevaar met zich mee.
als oude opgedroogde vogelpoep gaat stuiven door de lucht, en je ademt dat in, dat kan wel gevaarlijk zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog beter dan, heb net alle stoelen vogelpoep vrij gemaakt en helemaal weggeboent, dit is dus wel gaan stuiven door de lucht want ik heb het kapot gemaakt.....
Rieneke1
13 jaar geleden
als je het nat hebt afgenomen is er niets aan de hand. ik zou me niet al te druk maken.
ik doe al 15 jaar niet anders dan vogelstront ruimen, en noch mij, noch m'n collega's zijn daar ziek van geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, denkt u ook niet dat het erg is als je een beetje ervan binnen krijgt? want op internet lees ik allerlei dodelijke ziektes die die beesten meenemen in die poep......
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, ik zou me er absoluut niet druk om maken, zie m'n voorgaande reactie.
maar als je er echt over in zit, dan bel je je huisarts toch even?
kost maar een telefoontje, en je bent weer gerust gesteld.
Ja. Vogelpoep kan drager zijn van ziektes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral uitwerpselen van duiven zijn berucht. Die barsten van de diverse ziektekiemen. ( Ik geloof wel 35 verschillende soorten) Vooral kwetsbare mensen (ouderen, kinderen) kunnen daar gevaarlijk ziek van worden.
Ik heb duiven op mijn dak, en om genoemde reden hebben al verschillende loodgieters onderhoudswerkzaamheden geweigerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet onnodig bang maken. Niet alleen vogels maar alle dieren, dus ook mensen, dragen ziektekiemen met zich mee. De meeste infectieziekten worden door dergelijke commensalen veroorzaakt. Met een goede lichamelijke weerstand gebeurt dat echter niet zo snel. Als die verzwakt is, is die kans groter. Er is een zogenaamde porte d'entrée nodig.

Verreweg de meeste bacteriën die je via de mond naar binnen krijgt worden door het maagzuur onschadelijk gemaakt. Is de concentratie bacteriën groot dan is ook het risico om ziek te worden groter. Bij inademen geldt hetzelfde.

Als ziektekiemen geen voedingsbodem vinden waarop ze kunnen gedijen is er niets aan de hand. Ik zou rustig afwachten omdat de kans groot is dat er niets aan de hand is. Word je onverhoopt toch ziek dan is het wel handig om die vogelpoep als mogelijke oorzaak te noemen maar nogmaals, ik denk dat de kans groot is dat je je voor niets druk maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de goden natuurlijk niet verzoeken maar ik ben het wel met je eens. :-)