Soms ruik ik kattenpis ineens zonder dat er katten in de buurt zijn, wat kan dat zijn?

Mensen, het is echt een serieuze vraag. Laatst was ik een wijntje aan het drinken bij iemand thuis zonder katten toen rook ik het ook. Kan het bedorven eten/ drank zijn? Als je dit niet herkent hoef je ook geen antwoord te geven hoor;)

13 jaar geleden
47.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb twee katjes, geloof me het stinkt echt vreselijk als ze echt hebben geplast. Ik denk dat het nog erger op de kattenbak ruikt dan als ze het op een tasje of op de vloer doen..

Het beste antwoord

Er zijn veel meer dingen die kattenpis-achtig ruiken dan alleen kattenpis. Alles dat ammoniak bevat kan zo ruiken.
En ammoniak zit in veel dingen, en soms kun je het ruiken als onderdeel van bepaalde geuren. Dus ook bij sommige wijnen.
Het zou kunnen dat je een hele goede neus hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zelf vind ik goede espresso koffiebonen ook altijd naar kattepis ruiken. Als de koffie eenmaal gezet is ruik je er niets meer van. Misschien stond er dus ergens een pak bonen open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden vroeger veel rode bessen en zwarte bessen struiken bij ons thuis.
De zwarte bessen struiken stonken altijd naar kattepis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een jaar terug schone lakens die ik niet meer gebruikte in een afgesloten box gedaan. afgelopen week deed ik die box weer open en inderdaad.. kattenpis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel bloemen hebben ook dezelfde vaag-zoete geur die makkelijk verward kan worden met afgezwakte katten urine. Denk hierbij vooral aan de bloesems van grote bomen zoals Linde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buxus ruikt ook sterk naar kattenpies, ik weet niet of diegene ze in huis had staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Chinees op de hoek ruikt het bij het raam ook altijd naar kattenpis. Ik werd er gek van wanneer we er aten, een weeïge lucht, waardoor alle lust tot eten me verging. Ben er inmiddels na uitgebreid snuffelwerk achter dat het daar de orchideeën zijn, dus sindsdien eten we naast het aquarium! Misschien stonden er ook orchideeën bij je eetdate in de vensterbank?

Wat volgens het internet verder ook naar kattenpis ruikt (niet uitputtend) zijn gipskruid, fluitekruid, vlier, violieren, leeuwebekken, bier, de Belgische krant De Standaard, rubbermaakhulpstof mercaptaan. En naar het schijnt, ruikt een goede Sauvignon Blanc er ook naar! Als het dus niet de orchideeën waren, dan stond er misschien een goede wijn op tafel! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buxus ruiken naar kattenpis maar ook heel veel in huis ruikt naar kattenpis.Dus de hoeveelheid.

Intensiteit bepaalt mede de waardering voor de geur. Een kleine beetje zoete vlierbloesemgeur buiten is aangenaam, maar veel bloemen in huis ruiken naar kattenpis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook sportschoenen waarin men met zweetvoeten in loopt verspreiden dezelfde geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je tomatenplantjes in de tuin?
Sinds een van mijn kinderen (Roma) tomaatjes verbouwt, is het net of er een familie katten wordt gehuisvest in en rond de schuur..

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik vergeet nog iets: Lelies. (Van die oranje bloemen, waarvan je beter maar geen afval op je kleding kunt krijgen, want je krijgt het er nooit weer uit) Mijn moeder was er dol op en had ze heel dikwijls overal staan. Ik hield het dan niet langer bij haar uit dan een minuut of tien. Zonder consumptie, want die ongelooflijke rotlucht - juist: kattenpis - maakte dat mijn keel op slot zat. Zij rook het niet, terwijl ze een heel scherpe neus bezat. Dit is voor mij weer een indicatie dat mensen geuren verschillend ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
carboleum ruikt naar kattenpis. Dat is een soort van impregneer verf voor op schuttingen.
Ammoniak ruikt ook heel erg naar kattenpis dus dat zou het ook geweest kunnen zijn en verder kan water wat onderin een bloempot staat ( dat is als je de plant te veel hebt gegeven)ook zorgen voor een soort van vergelijkbare lucht. Maar ook een kadaver dat ergens ligt te rotten in de spouwmuur bijvoorbeeld kan een nare lucht afscheiden wat jij zou kunnen ervaren als de geur van kattenpis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Galia meloen ruiken enorm naar kattenpis! neem er maar eentje mee naar huis en heel je huis ruikt ernaar. Ik heb ook toen heel men huis afgezocht naar de geur. De vorige eigenaars hadden katten en daardoor heb ik dus voor een tweede keer alle gordijnen gewassen, otmdat ik dacht dat het misschien nog steeds in de gordijnen zat. Na het wassen bleek de geur nog niet verdwenen en rook ik toevallig aan de fruitschaal.

De geur van de meloen was overduidelijk de geur van kattenpis!!!
Bah bah