Moet ik een medische verklaring om te kunnen parachute springen bij mijn eigen huisarts halen en worden deze kosten ook gedekt door de verzekering?

Ik vroeg me af of ik deze verklaring van een willekeurige huisarts kan verkrijgen, of dat er ook wordt gekeken naar mijn historie. Mijn standaard huisarts is namelijk op vakantie en ik heb m toch nodig.

Daarnaast vroeg ik me af of dit uit de eigen risico betaald moet worden, of dat dit valt onder een standaard bezoek aan de huisarts en dit er dus buiten valt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De medische verklaring moet volledig worden ingevuld en ondertekend met een stempel van een (huis) arts. Ook kun je je wenden tot een Sport Medisch Advies centrum (SMA). Het is afhankelijk van je verzekering of dit vergoed wordt. De ingevulde en ondertekende medische verklaring neem je mee naar de opleiding.
Als blijkt dat je medisch niet geschikt bent om te springen, krijg je het cursusbedrag terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik mag hopen dat de verzekering dit niet dekt. Dit is voor een pleziertje voor jezelf, terwijl heel veel mensen moeten betalen om van hun aandoeningen af te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1
slaat helemaal nergens op je antwoord
dan zou er nooit iemand meer een sport kunnen beoefenen aan alles hangt een risico
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan heel veel sporten beoefenen zonder eerst een medische keuring te moeten hebben hoor en omdat iemand dan zonodig wil parachute springen waarbij dat wel nodig is, dan kunnen ze best zelf de medische verklaring betalen ipv dit door de verzekering vergoed te hebben. Alsof de verzekering niet al hoog genoeg is. Straks gaat iedereen parachutespringen, wordt de premie voor IEDEREEN hoger om voor de springers te moeten betalen. Dus jouw reactie DIE slaat nergens op.
Volgens mij mag de eigen (huis) arts je niet keuren, dus zit je aan een consult aan een van de andere (huis)artsen
vast.
De pluspakketten willen deze kosten nog wel eens vergoeden, het is immers een soort sportkeuring.
omdat het in sommige pluspakketten zit, betaalt niet iedereen mee en is de kritiek van een ander antwoord naar mijn mening onterecht.
Laat je goed keuren en vermeld vooral als je ongevallen gehad hebt en/of bewustzijnstoringen hebt (duizeligheid, paniekstoornissen , epilepsie)
Een kwetsbare nek, schouderpartij en gewrichtsproblemen (knieën!!) kunnen je zeer lelijk opbreken.
De parachutesprong vergt veel van je lichaam, zowel het openklappen van het "donderdeldoekje" (Fries voor parachute) als het neerkomen op zich geven flinke impacts.
Omdat je in het begin je de technieken nog eigen moet maken is dan de kans op een blessure het grootst.
Laat je verlangen, parachute te springen je objectiviteit niet beinvloeden, als je door een paniekstoornis niet aan het touwtje trekt is het wel je laatste sprong.
Veel mensen schamen zich (volslagen ten onrechte) voor dergelijke stoornissen en dat zou hun dan de kop kunnen kosten en de achtergeblevenen een enorm leed berokkenen.