Zoon in het ziekenhuis-moeder bellen?

Goeden avond,

mijn zoon (28) had gisteren een ongeluk met zijn scooter. Hij ligt nu in het ziekenhuis op intensive care. Gelukkig gaat hij het redden maar het gaat natuurlijk niet zo best met hem. Zijn moeder, mijn ex-vrouw, woont in Azie en ze interessiert zich eigenlijk heel wenig voor onze kinderen en heeft ze vaak teleurgesteld. Moet ik haar bellen? Ik zou het liever niet doen omdat ik niet will dat zij hem weer teleursteld door niet te bellen of te komen hoewel ze weet dat hij in het ziekenhuis is. Hij is geen klein kind meer, dat weet ik, maar hij is op dit moment zo zwaak en ik wil hem graag beschermen. Wat zouden jullie doen? Alvast van harte bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (11)

Je kan haar in ieder geval inlichten, en daarbij melden geen valse beloften te moeten doen aan je zoon, maar hij is oud genoeg om dit soort dingen zelf te verwerken en is niet zoals een klein kind gelijk door dolle heen denk ik; zeker als het vaker is voorgevallen dat de moeder toch niet komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou haar niet bellen, omdat het haar waarschijnlijk niet interesseert. Mocht je besluiten om toch te bellen, zeg het dan niet tegen je zoon i.v.m. met teleurstelling voor je zoon als zij niets van zich laat horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me wel goed om haar te bellen.Dan valt jou later niets te verwijten,door je ex of door je zoon.Vertel hem maar niet dat je hebt gebeld maar wacht eerst haar reactie af.Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel haar gewoon. Het is vervolgens aan haar, wat ze met de informatie wil doen. U geeft haar dan in elk geval een kans, om contact op te nemen met uw zoon, na dit ernstige ongeval. Als zij besluit geen contact op te nemen, ook prima, maar u hebt haar in elk geval wel de kans gegeven, door haar op de hoogte te stellen van de situatie. Misschien zet de hele situatie haar wel aan het denken en wordt het contact tussen haar en haar zoon weer wat intensiever.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In uw plaats denkend zou ik wel bellen, maar niets erover tegen uw zoon zeggen. Het is wel uw morele verantwoordelijkheid als ouder om de andere ouder op de hoogte te stellen. Wat zij er vervolgens mee doet, is aan haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou je zoon willen? Wel of niet inlichten.

Als je die keuze hebt gemaakt dan zou ik die uitvoeren, maar voorlopig even stil houden tenzij hij er om vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet belt, en het zou toch mis gaan, dan draag je de vraag die je hier gesteld hebt je hele leven met je mee.
Als je wel belt en ze reageert niet, dan heb jij je plicht gedaan.
Als ze wel reageert, dan is het een plus.
En dan nog iets, als je zoon bijkomt, en hoopt dat er bericht is van zijn moeder, dan ben jij degene die hem teleur stelt.
Maar ik heb, net als andere beantwoorders, niet de wijsheid in pacht.
De uiteindelijke beslissing maak je zelf, en ik wens je daarbij veel wijsheid toe.
En veel sterkte voor jou en je zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou haar wel bellen maar dat niet aan hem vertellen, zolang hij er niet zelf om vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onterechte min hier....van mij een plusje+ ik kan helaas geen plus geven voor de konijntjes hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, die konijnen springen alleen in de rondte op de soos Muts.
Wat fijn voor uw zoon dat hij zo'n zorgzame vader heeft. Want dat blijkt wel uit deze delicate vraag!
Vreselijk lastig dit, ik denk heel goed te snappen hoe u zich voelt in deze kwestie.
Ik raad u het volgende aan.
Ik zou de moeder absoluut zakelijk en globaal vertellen (liefst mailen of sms-en) wat haar zoon is overkomen en dat hij ernstig gewond in het ziekenhuis ligt.
Maar ik zou (nog) geen bijzonderheden vertellen.
Aan haar reactie merkt u of ze de kans, die u haar op deze wijze biedt, om eindelijk een ' moeder ' te zijn, grijpt.
Als ze ook maar een greintje moedergevoel bezit, belt ze u onmiddellijk om naar bijzonderheden te vragen en zal bovendien het 1e vliegtuig pakken om hem te bezoeken.
U hoeft voorlopig niet aan uw zoon te vertellen dat u zijn moeder heeft ingelicht. Maar ik zou er, mocht hij er naar
vragen, ook niet om liegen.
Zelfs nu hij heel zwak en kwetsbaar is, heeft hij recht op de waarheid. Ook als die bikkelhard is.
Als die moeder werkelijk zo liefdeloos en koud is, wordt uw zoon er alleen maar beter van als hij beseft dat van haar nooit iets te verwachten valt. Want als ze het in deze afschuwelijke situatie laat afweten, staat dat feit voor mij vast.
Heel veel sterkte met uw zoon en met alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in eerste instantie zou ik zeggen: Geen slapende honden wakker maken . Wanneer zijn moeder interresse zou hebben in haar kinderen, had ze zelf dus wel een keer het initiatief getoond om te bellen, hoe t met ze ging.
Maar......... in geval van een ongeluk zou ik het zeker wel doen! Ik vind dat er niks mis mee is om voor een situatie zoals een ongeluk contact op te nemen met haar.
Hoe zij het dan op gaat vatten dat doet er niet toe. Jij toont in ieder geval respect naar haar toe door haar op de hoogte te houden.
Gewoon kort maar krachtig in lichten en dan is het aan haar wat ze met de info doet.
In ieder geval beterschap aan je zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk is het, al toont ze niet veel belangstelling,ook haar kind. Ik zou haar in ieder geval inlichten. Dan toon je je een goede (ex) echtgenoot!