Wat is een asperge? (zie uitleg)

In de dossiers van mijn vorige werkgever werd naar mij gerefereerd als "asperge": Wat bedoelen ze hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat ze dit bedoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik hoop dat ik je hiermee niet kwets maar dit is wat bij nij opkomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
nij=mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No hard feelings!
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook direct toen ik de vraag las. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje Cryo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je , enne... ik ben niet gekwets hoor.
Ik voel me er niet door aangesproken en het zegt immers meer over hen dan over mij.

Andere antwoorden (5)

Ik denk eerder dat ze bedoelen:
Het asperger syndroom: Het syndroom kenmerkt zich door beperkingen in de sociale interacties en een beperkt repertoire aan interesses en activiteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiermee wordt erop gedoeld naar het Syndroom van Asperger. De halfbroer van mijn dochter heeft dat ook. Dat is een vorm van autisme. In het geval van de halfbroer uitte het zich in onaangepast gedrag. Fascinatie voor een beperkt deel zoals sleutels en sloten.

Ik vind het zeer ongepast van je werkgever om op die manier aan je te refereren. Voorals als daar geen diagnose voor is gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder dat ze bedoelen dat je vrij op je zelf bent.
Een eenling, die op zich zelf is en niet goed met een team is.
( Een asperge groeit alleen en recht op in de grond en heeft niets anders nodig, vandaar die naam denk ik)

De antwoorden die hierboven gegeven zijn lijken mij een beetje vergezocht aangezien het niet om een dokters dossier gaat maar om een type mens.

Misschien is het handig als je wat meer met je collega's omgaat, meer vraagt en sociaal wat minder teruggetrokken bent.

Let wel, er is hier helemaal niets mis mee maar bij bepaalde werkgevers zal je gewoon meer een teamplayer moeten zijn. Helaas is niet iedereen dat maar dat valt zeker te leren met bijvoorbeeld een assitiviteitscurcus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar bedoelen ze in mijn ogen mee, dat er medische conclusies over jou gebruikt worden zonder dat een psychiater deze heeft gesteld.
Hoe weet ik dat, simpel, een dergelijke diagnose zou nooit in je werkgeversdossier horen te staan, maar valt onder medisch geheim.
Je kunt eisen op basis van inzage- en correctierecht dat die onzin uit je dossier geschrapt wordt, anders kan het een eigen leven gaan leiden.
Met Aspergers is op zich niet veel mis, ze missen meestal het vermogen om lichaamstaal te lezen en andere feedbacksignalen te herkennen, zijn meestal zeer nauwkeurig en plichtsgetrouw en niet zelden buitengewoon intelligent.
Het is dus niet een diagnose ( als die door een psychiater gesteld zou zijn) om je voor te schamen, maar werkgevers moeten in deze hun plaats kennen.
Het lijkt me de moeite waard je huidige personeelsdossier
over jezelf in te zien en deze op te laten schonen als er
lekendiagnoses in staan.
Zelfs formele diagnoses horen niet in een normaal dossier te staan, hooguit mag een bedrijfsarts, die geheimhoudingsplicht heeft, dergelijke info achter slot en grendel hebben.
Helaas worden werkgevers steeds arroganter in hun gedrag naar personeel.
Stop dat op een goede manier af, anders kan dat tegen je gaan werken. Doe dit echter wel met tact.
Als je dat kunt ben je waarschijnlijk niet eens een asperger, omdat inlevingsvermogen dan vaak sterk verminderd is.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat men snel de woorden Asperge en Asperger gaan mixen hier. Duidelijk een voorbeeld van hoe kettingreacties ontstaan en vooroordelen zich verbreiden. Men heeft de klok horen luiden enz. enz.