waarom zijn sommige mensen zulke egoisten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je eens een situatie noemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn broertje die altijd tekenfilm wilt kijken, xboxen enz.
een klasgenoot die altijd geld vraagt om aan hem te lenen maar hij is me dat nu al een half jaar schuldig.
genoeg of nog meer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het is genoeg. Ik heb een antwoord gegeven. Hopelijk helpt het je wat verder.

Het beste antwoord

Dat is iets dat ze moeten verbeteren in hun leven, hun egoïsme overwinnen.
Dat moeten alle mensen doen, maar mensen die extreem egoïsten zijn hebben ook de grootste moeite en hebben geen makkelijk leven.

Het probleem is dat ze zien het niet.
Ze zijn zo gefocusseerd op hunzelf dat ze kunnen andere mensen niet zien en voelen, tot dat het te laat is en zo verpesten ze vaak hun eigen leven.

Maar als zo'n egoïst wakker wordt of bewust wordt van zijn gedraag dan heb je een kans dat het een heel goeie en positief mens wordt, dus nooit opgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ha, die Kimy37;

Omdat ze zulke enorme grote ego's hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze alleen aan zich zelf denken en niet aan andere. Waarom omdat ze zich misschien te goed voelen om iets met andere te delen of andere mensen niks gunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, heel veel negativiteit die mensen hebben komt ergens vandaan.
Ik denk egoïsme ook; het kan zijn dat er iets gebeurd is binnen de familie waardoor mensen nooit meer hetzelfde zijn of het komt voort vanuit onzekerheid; onzekerheid over het uiterlijk bijv. en dan, om je maar wat beter te voelen, ga je je als een k****zak gedragen. (ik ken ze..)
Over het algemeen denk ik dat egoïsten gewoon niet lekker in hun vel zitten en ergens verbitterd over zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het leven ze nog niet geleerd heeft, dat er niets blijvends is, en dat je nooit iets 'hebt'(in de zin van dat je iets 'bezit').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is iedereen een egoïst. Maar sommigen hebben door hun opvoeding, of door wat ze meegemaakt hebben, geleerd hun ogen te openen voor wat er om hun heen gaande is. Dit geeft betrokkenheid naar je omgeving en zelfs soms liefde en zorg voor de ander.

Ik lag pas in het ziekenhuis op zaal. Daar lag ook zo'n figuur die het alleen maar over zichzelf had, zonder in de gaten te hebben dat er nog mensen lagen die doodziek waren. Wat je ook zei tegen hem, het hielp niet. Hij hoorde het niet eens. Ik vind het zielig en ik vond hem dom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een karaktereigenschap die versterkt is door bepaalde invloeden meestal van buitenaf. ik ken mensen doe egoistisch zijn doordat ze ernstig verwend zijn en enig kind. maar ik ken er ook die egoistisch zijn geworden door bepaalde gebeurtenissen in hun leven. en sommige zijn zo geboren en hebben nooit moeite gedaan om zichzelf te verbeteren.

ik ben van nature ook egoistisch maar dankzij mijn moeder's opvoeding en mezelf alleen nog maar op een natuurlijke manier ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Egoïsme is een normale eigenschap van mensen naast altruïsme. Sommige mensen zijn alleen wat doorgeslagen naar een kant; dat is dan toch vooral een nare speling van de natuur.
Verder heb je dan ook nog mensen die niet sociaal zijn opgevoed; opvoeding kunnen mensen ook niet missen; weinig aan te doen al met al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hun wereld heel klein is, en denken dat alles om
hen draait,en zij hierbij de belangrijkste persoon zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eens het boek van Asperger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze alleen aan zichzelf denken. Overigens kom ik zelden met dat soort mensen in conflict omdat ik ze vanaf begin af aan gewoon negeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal genoeg voorbeelden.

Het zijn allemaal voorbeelden waar JIJ je ondergedaan voelt. Jij wilt ook tv kijken. Jij wilt ook je geld terug.
Het moet voor jouw ook eens om JOUW gaan. Jij bent er ook op deze wereld.

Dit houdt in dat jij zelf ook egoïstisch bent, want het moet om jouw draaien.
Men ziet vaak zichzelf in een andermans gedrag. Jij kennelijk ook. Zeg je dit tegen de ander, dan zeg je dit ook tegen jezelf.

Jouw broertje ziet je niet, terwijl je wel gezien wilt worden. Misschien moet je eens wat vaker met hem gaan spelen. Dan zal hij je meer gaan waarderen en ook wat meer rekening met jouw gaan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze dat zelf niet weten...van zichzelf.
En omdat er waarschijnlijk niemand is die ,ze' daar op attendeert.
Sommige mensen die in armoede zijn opgegroeid...en later opeens veel geld gaan verdienen...slaan vaak door naar de andere kant.
Die kunnen zelfs gaan hamsteren. Van alles 3 dubbel in huis...voor het geval dat....er weer armoede ontstaat.
Maar sommige...velen eigenlijk worden egoistisch geboren zo lijkt het.
Als ik al ukkies van 3 jaar zie..die er op los slaan als iemand hun speelgoed aanraakt...wat moet dat dan later gaan worden...
Want er is ook niet altijd een ouder bij..die dat corrigeert.
Of er is wel een ouder bij maar die doet niets.
Dus dat kind leert ook niets.
Ja...dat ie goed bezig is met slaan. Dat gaat dat kindje dan denken.
Maar...de egoisten...hebben nog niet geleerd...waar het nou eigenlijk om gaat in het leven.
En vandaar dat hun leven vaak zo troosteloos is en leeg....gevuld met geld maar oh zo leeg qua karakter.
Op een dag zullen ze er achter komen waar het dan werkelijk om draait maar dan zijn ze heel vaak te laat.
En alle mensen om zich heen al verloren.