Exeem tusen de vingers

Ik zit veel in het water met me handen en daar door Exeem tussen me vingers, wellenswaar aan 1 hand maar.. wat helpt nu het beste om het te minderen ? vet houden of juist droog ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Herkenbaar en vreselijk irritant,ik had er zelf ook veel last van.Van de huisarts kreeg ik steeds hormoonzalf voorgeschreven,corticosteroïdenzalf,dat hielp wel,maar mijn huid werd heel erg dun en bovendien is het in hoge concentraties slecht voor de functie van de bijnier.Wanneer het nu weer opkomt smeer ik 3-4 keer met dag de aangedane plekken in met Cardiflor[VSM],je voelt de jeuk direct wegtrekken en wanneer de eczeem dan zo goed als verdwenen hou ik de huid nog een tijdje soepel en vet met Sheabutter.Het is echt het proberen waard.
Ook maak ik alleen nog maar schoon met schoonmaakmiddelen van Neutral,zonder parfum en kleurstoffen en als het niet anders kan met handschoenen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je enkel velletjes hebt, en dus een droge huid dan is het goed om het vettig te houden, smeer je handen een in met zinkzalf en trek een nacht dunne handschoentjes aan.
Als het echt eczeem is, kan je het beter droog houden en eens naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk zal deze je een zalfje voorschrijven dat bepaalde hormonen bevat, maar het werkt vaak wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jaren last gehad van dishydrotisch eczeem aan mijn handen (dat met die kleine waterige blaasjes)
Het is niet 100% verdwenen ,maar ik kan me behelpen met een zalf ( te bereiden door de apotheek)voorgeschreven door een dermatoloog.
Er zit een heel klein beetje corticoïde in ,maar bijlange niet zoveel als in Dermovate en Betnelan (dus niet irriterend)
Met een pot doe ik meer dan een jaar en leng het voor 75% aan met water of doe gewoon een lekje op mijn washand (gebruik het ook na douchen -gans lichaam)
Helaas is het recept beetje onleesbaar :iets met betametuson o,1 en cetomacrogol-oplossing ....
Maar dit werkt enorm goed.