Hoe ontstaat 'slaap' in je ogen?

Je weet wel, een soort pus, welke hard kan worden. Het komt het meeste voor als je wakker wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pus!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgens mij geen pus, dat is zacht.

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym;

’s Nachts maken je ogen wel de olie en het slijmlaagje aan, maar je traanklieren maken dan even geen water aan. Hierdoor is het traanvocht wat dikker. Omdat je ‘s nachts niet knippert met je ogen én het traanvocht stroperiger is, hoopt het oogvocht zich op in je ooghoek. ’s Ochtends heb je dan een korreltje opgedroogd traanvocht in je ooghoeken.