vraag over medicatie

ik slik medicatie oxazepam 10 mg 3 a 4 p.d nu wil ik daar mee stoppen maar moet het langzaam afbouwen
daarom krijg ik nu ook andere medicatie pipamperon 40 mg 2x daags en lexapro 10 mg 1x p.d ik moet ze dan alle 3 nemen maar je wordt er wel suf van ik vind dit nog wel eng want heb een dochtertje van 11 maand die verzorging nodig heeft.. nu wilde ik vragen of iemand weet hoe suf je er van kan worden? en of k dan nog wel gwn me dingen kan doen... sorry als je het een stomme vraag vind ma k zit er best mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Geen stomme vraag (die bestaan sowieso niet). Het suf zijn is meestal alleen in het begin. Je lichaam moet er aan wennen. Als het te erg is, kan je langzamer opbouwen met de medicatie. (en afbouwen van de oxazepam). Alles in goed overleg met huisart en/of riagg.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je dit soort medicijnen van je huisarts krijgt voorgeschreven moet je altijd aan hem/haar vragen wat de consequenties zijn. Is het nog wel verantwoord met een kind van 11 maanden? Daarop kunnen wij als leken nauwelijks een antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel morgen je huisarts op. Hij of zij is de aangewezen persoon om jouw hierover te adviseren en kent tevens jouw medisch dossier. Ook kun je met medicatievragen bij je apotheek terecht. Zij zijn ook op de hoogte van wat medicatie met elkaar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze medicijnen heb je waarschijnlijk omdat je angstaanvallen hebt of emotioneel niet zo sterk. Het zijn slechts emotie-onderdrukkers. Je wordt zo duf omdat je geen enkele emotie meer voelt. Je wordt duf gemaakt om geen emotie te voelen.

Bespreek met je huisarts de problemen die je tegenkomt, dan kunnen jullie samen overleggen wat nu de beste weg is voor jouw. Ook gezien je situatie en je kindje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste gedachte bij het lezen van je vraag is: heb je de arts wel goed begrepen. moet je ze wel alle 3 gebruiken. is het niet de bedoeling dat je de oxazepam dan inderdaad af gaat bouwen. pipamperon kent geen inwerktijd die dagen duurt(half uurtje, dat wel). vraag het nog eens na! je zegt dat je met de oxazepam wilt stoppen. mag ik vragen wat daar de reden van is? blijkbaar gaat het zonder medicatie niet, omdat je overstapt op pipamperon en lexapro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat suffe lijkt met ook niet alles zo als je een dochter van 11 maand moet verzorgen. Zorg misschien dat je je dochtertje in bad doet als je man er bij is die tip kan ik mee geven.