ik lig in het boven 't ij ziekenhuis en wil naar een ander ziekenhuis kan da

mijn zus ligt in het boven t ij ziekenhuis en ik heb daar geen vertrouwen in de artsen ze is heel ernstig ziek kan ik naar een ander ziekenhuis met haar

Toegevoegd na 8 uur:
Sorry, maar ik bedoelde mijn zus ligt in het ziekenhuis.
Ze is van haar scootmobiel gevallen en is naar het boven 't ij ziekenhuis gebracht. Een dag daarna is ze naar het amc gebracht omdat het helemaal mis ging. Na 3 dagen moest ze terug naar het boven 't ij ziekenhuis. Want dat waren de regels werd ons verteld.
Ze knapte daar wel redelijk op. Nu ligt ze in het boven 't ij ziekenhuis en men heeft al het infuus etc etc weggehaald.
Ze eet niet en drinkt ook niet. Ze is heel erg verzwakt en zakt steeds meer en meer weg. Een halfjaar geleden ben ik mijn broer kwijt geraakt. En ben zo bang mijn zus ook kwijt te raken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Als het over jou zelf ging kon ik je beter antwoorden; ik heb dat nl. ook al een keer gedaan. Ik lag in het AMC, en de zaalarts (de enige arts die in de nacht aanwezig was) was gewoon echt niet in staat om bepaalde "moeilijke" dingen te behandelen. Maar niet alleen dat, er gingen heel veel dingen fout. Het minst vervelende en kleinste foutje was dat ik 3,5 uur op een stille gang in een rolstoel zat, door een miscommunicatie van de verpleegafd. Ik wist wel de weg, maar door een prettige behandeling kon ik op dat moment alleen mijn hoofd bewegen.

Ik heb toen zelf ervoor gezorgd dat ik naar een ander ziekenhuis ging, via bellen met mijn zorgverzekeraar, maar ook door uitgebreid met mijn huisarts hierover overlegd te hebben. Mijn huisarts heeft toen met de zorgverzekeraar weer gebeld. Daarna kon ik zelf bellen met het andere ziekenhuis (waar ik trouwens wel al artsen kende door behandeling) om te vragen of er plaats was op de betreffende afdeling, en de boel wat uitgelegd te hebben. Tip: op mensen hun gevoel werken, kan helpen. Dat was er die volgende dag, en met nog wat hulp van de huisarts (die die afdeling belde) is dat uiteindelijk gelukt! Het vervoer erheen kan wel wat lastig zijn, in de meeste gevallen en het beste is met ambulance, maar dan moet je wel meewerking krijgen van 1 van de ziekenhuizen. Probeer dat ook goed te regelen, want alleen verzorging en een bed in een ander ziekenhuis ben je er nog niet.

Veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kan, maar het is verdomd ingewikkeld.
Overleg dit met de huisarts van je zus. En, vraag of ze overgeplaatst kan worden naar het OLVG of het AMC.
Daar is ze zeker in goede handen.
escape
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Ga naar een andere huisarts. Dat mag! Maar het vervoer van een ziek iemand van het ene ziekenhuis naar het andere is echt een heel gedoe, waar het huidige ziekenhuis liever niet aan mee wil werken. Als je denkt dat dit het beste is, toch doorzetten!
Het is ook mogelijk voor zoiets, en misschien is dat nog wel het snelste, om contact op te nemen met de verzekeraar. Volgens mij is er wel vrijheid van keuze, ook bij een ziekenhuis.
Zo n functionaris heet een zorgbemiddelaar, of iemand van de afdeling toewijzing. De helpdesk zal het wel weten.

Tenslotte wordt alles via de verzekering van je zus betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verzekeraar kan niet ingrijpen als de actioe niet van de patiënt of een gemachtigde komt. Een zus is maar een zus, nietes meer en niets minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je zus om een machtiging. Typ een machtiging en laat het haar tekenen. Hiermede machtig ik -------- (alle voornamen voluit). geboren ..... te .......
mijn zuster ............., geboren ......... te .......... tot het nemen van beslissingen inzake mijn verzorging en mijn verblijfplaats. handtekening, datum. plaats wg .........
het Boven 't Y ziekenhuis wordt als erg goed ervaren. Maar als je ongerust bent, moet je niet direct met de patiënt gaan sollen. Ga naar jouw/haar huisarts en laat die de behandelend specialist bellen. Of ga zelf naar zijn spreekuur. Niemand zal je afwijzen. \jouw huisarts zal er altijd bij betrokken moeten zijn. Ik neem ook aan dat jouw zus geen machtigingen voor jou heeft getekend en heeft afgegeven bij de huisarts. Dat betekent dat je helemaal niets kunt doen.