Wat is orthovascucerebrale degeneratieve dissociatie?

Het klonk niet best toen de neuroloog dat zei...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies.
Je hebt dat toch wel meteen gevraagd? Is het wel goed geschreven?
Want google geeft niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een aandoening waardoor men dit soort vragen gaat stellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs iemand mij zou zeggen dat ik dit zou hebben dan zou ik toch wel eens even in Nederlands willen weten wat dit nou eigenlijk inhoudt. Want echt slim is het niet van de arts om dit zo te vertellen en ook niet echt slim van de ontvanger om niet om uitleg te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe heb je het kunnen onthouden?:))))..knap hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast iets te maken met de-generatie en botten.. Dus misschien iets van botontkalking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe komet een neuroloog bij botten, het cerebellum is een deel van de hersenen, degeneratief houd in dat het afbreekt, en dissociatie iets in de richting het tegenover gestelde van associatie. dus de linken niet meer kunnen leggen. zie het antwoord van bierdopje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het bijzonder dat je dit zo goed hebt onthouden, maar niet gevraagd heb wat het dan inhoudt.

Het beste antwoord

Nee dat klinkt zeker niet best. Ik heb het voor je opgezocht en het betekent, vrij vertaald: de-orthovascucerebrale generatieve niet redundante fantasiesociatie.

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zal je proberen te helpen voorzover ik kan.

Ortho- betekend recht of juist

Vascucerebrale heeft te maken met de bloedvaten in je hersenen

Degeneratief wil zeggen dat iets niet meer genereerd of stuk gaat of iets dergelijks.

Dissociatie zou ik helaas niet weten.

Misschien dat jij iets weet wat ik niet weet en zo de puzzel compleet maakt en dan weet je wat het betekend!
Of, bel de/een neuroloog op en vraag het hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm.. Er zijn in jou 'diagnose' een aantal woorden aan elkaar gekoppeld.
Ortho komt van bewegen / recht, vasculair betreft de bloedvaten en cerebraal de hersenen, maar dat wist je al.
Degeneratief is achteruitgang en dissociatie is niet goed kunnen associeren / koppelen.
Lijkt mij dat het betekent dat als jij bijvoorbeeld gaat staan er duizeligheid optreedt, omdat de hersenen te weinig bloed krijgen. Dit wordt ook wel orthostatische hypotensie genoemd, is is veelal gekoppeld aan een te lage bloeddruk en het feit dat het bloed bij gaan staan naar beneden zakt, waardoor het hoofd minder krijgt.
Enfin, door het omhoogkomen, mogelijk in combinatie met een licht verslechterde kwaliteit van bloedvaten raak je wat gedesoriënteerd.
Mijn inziens zegt de diagnose niet heel veel..