Bij een hersenbloeding is een bloedvat in de hersenen gescheurd. Dit wordt ook wel een beroerte genoemd. Als een deel van het lichaam geen bloed ofwel zuurstof meer krijgt, dan ontstaan er uitvalsverschijnselen. Als dat in de hersenen gebeurt, dan is er dus sprake van een herseninfarct ofwel beroerte. Je kunt dan last krijgen van ernstige hoofdpijn, duizeligheid, onsamenhangende spraak, wazig zien of verlies van zicht, hangende mondhoeken, een scheve mond, een doof, tintelend gevoel in de ledematen.
Abcde
9 maanden geleden
Je geeft, voor zover ik weet, antwoord op hoe je een hersenbloeding herkent. Terwijl je vraag is wat de voortekenen zijn van een hersenbloeding. Je geeft dus geen antwoord op de vraag, als mijn kennis hierover klopt.
erotisi
9 maanden geleden
Is er nog een verschil in diagnose en prognose tussen een subarchionale bloeding en een inwendige bloeding?
Abcde
8 maanden geleden
Nu toch een min, omdat je antwoord naar mijn mening geen antwoord op je vraag is. Als ik het mis heb, graag een reactie.