Bij bloedstollingziekten is er een afwijking in de stolling van het bloed, waardoor u sneller kunt bloeden en langer blijft doorbloeden.
fremar
9 maanden geleden
Bij bloedstollingsziektes – de naam zegt het al – werkt het stollen van het bloed niet zoals het hoort. Dat kan twee kanten op: of het duurt te lang voordat het bloed stolt, of het bloed stolt te snel. Bij de meeste mensen met een bloedstollingsziekte, stolt het bloed niet genoeg. Stel dat er dan een wondje ontstaat, dan duurt het (veel) te lang voordat er een korstje op komt. Zonder preventieve maatregelen kun je een flinke wond oplopen bij een ongeval of operatie.