Mag ik met een gastric bypass de MRI scan in?

Ik heb een gastric bypass gehad, ik heb dus nietjes in mijn lichaam. Mag ik hiermee gewoon de MRI scan in? Aangezien dat een groot magnetisch veld is.

een jaar geleden
2.7K
HannekeJanssen
een jaar geleden
Waarschijnlijk niet, want je mag in een MRI niets van metaal hebben. Maar het is zinvoller om die vraag te stellen bij degene die je die MRI voorschrijft, of even met de betreffende afdeling van het ziekenhuis te bellen waar je de MRI krijgt.
Amadea
een jaar geleden
Een reden dat het niet mag kan zijn dat jij (vooralsnog) zwaarder bent dan 140 kilo.
De nietjes zijn gemaakt van titanium en dat vormt géén probleem.
fionag
een jaar geleden
Ik ben op het moment 71 kilo
fionag
een jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie reactie, ik bel morgen met het ziekenhuis

Antwoorden (1)

Ja. De nietjes die bij een maagbypass worden gebruikt, zijn erg klein en gemaakt van titanium. Titanium is een paramagnetisch materiaal dat niet wordt beïnvloed door het magnetische veld van een MRI.
SimonV
een jaar geleden