Waarom vervelen jeugdigen zich steeds zo snel?

Dit valt mij op dat jeugdigen zich tegenwoordig al snel vervelen, ook bij oudere jeugdigen/tieners als het ware vervelen mensen zich alleen maar. Vraag me af hoe dit komt en volgens mij echt een trend van de laatste jaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Veel kinderen zijn gewend om 'geamuseerd' te worden. Ouderschap is voor veel ouders een soort missie in plaats van iets wat je overkomt en je tussen de bedrijven door doet (zoals het vroeger was). Er is ook altijd wel iets te doen. Gewoon aanlummelen sterft uit.

Kinderen worden van hot naar haar gesleept. Ze leren als klein kind al niet meer hoe ze zichzelf bezig kunnen houden; als ze jengelen wordt er wel weer iets verzonnen om ze bezig te houden. Dit gedrag zetten ze als puber voort en zolang hun omgeving er in mee gaat, blijven ze dat doen.

Verveling heeft een functie, je leert er een hoop van! Wij ouders moeten dus afleren om zodra ons kind aangejengeld komt 'mam, ik verveel me!', een compleet pakket van mogelijkheden in de schoot te werpen. Beter is om te zeggen: 'O ja, joh? Dan heb je mooi tijd om na te denken wat je wil gaan doen.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit hangt sterk af van de vroegste jeugd die jeugdigen hebben beleefd.
Als je kinderen speelgoed verschaft waar weinig of niets gevraagd wordt van creativiteit, dan verarmd een mens. Hebben kinderen veel hun fantasie gebruikt en een eigen wereld kunnen maken waarin de "sky the limit" was, dan vervelen ze zich later ook niet.

Ik heb geen van mijn vier kinderen ooit het woord "vervelen" horen gebruiken en ook nooit verveling geconstateerd.
Ivana
13 jaar geleden
Omdat ze steeds luier worden door de computers.
Kinderen horen buiten te spelen en creatief te doen. Ik ben bijna 20 en verveel me nooit. Er is ALTIJD wel wat te doen. Desnoods ga je knutselen, puzzelen, bordspellen spelen, sporten, bakken etc.

Het grotendeel van de jeugd is verwend en lui geworden. Verveling is tussen de oren te vinden.;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn nog niet zo opgeslokt in het leven en de maatschappij dat ze te kort tijd hebben.

Laat ze er nu maar van genieten (het vervelen), straks kan het waarschijnlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken niets in de stelling. Heb 3 pubers die zich werkelijk nooit vervelen, ook hun vrienden niet. Ze ondernemen vanalles, van bij elkaar zitten, tot voetballen.
Dat jongeren alleen maar achter de tv en pc zitten zoals vaak gezegt wordt herken ik ook niet.
Natuurlijk maakt de pc een deel uit van hun leven, maar hier zitten ze dagelijks, nooit langer dan hooguit een uurtje achter de pc, met vrienden optrekken is het meest voorkomende tijdverdrijf. Maar ook sporten en muziek (maken en luisteren) doen ze veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat verveling eerder een lichte vorm van depressie is...hoe het zit weet ik niet;
heb geen onderzoek naar deze theorie gedaan..
ook oudere mensen, senioren,
hebben last van verveling overigens..

Vervelen kun je je op elke leeftijd...
je moet het in je hebben om voor jezelf een
interessante bezigheid te hebben,
dan hoef je er niet naar op zoek te gaan..