Waarom hebben de engelse mensen zo'n in en in witte huid?

de vakantie tijd is weer aangebroken en op het strand liggen weer de zonaanbidders, waaronder ook de engelse
je herkent de engelse gelijk aan hun spierwitte huid.
Hoe komt dat ,dat hun zo wit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

minder pigment .
het engelse klimaat is en klimaat wat minder pigment vereist dan in warmere landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt...
ik heb het aan een engelse gevraagd
de engelse mensen hebben veel minder pigment dan andere
het heeft niets te maken met veel of weinig zon

Andere antwoorden (2)

Omdat ze niet zoveel in de zon komen (Echt zee klimaat met relatief veel bewolking) & een ander huidtype hebben dan bv mediterane mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen uit Engeland en Ierland komen veel minder in de zon dan wij. Het regent daar veel meer dan bij ons. Daar komt nog bij dat ze het echte zonnebaden niet gewend zijn denk ik.
Mijn broer woont in Ierland en daar gaan wij wel eens naar het strand en het gekke is dat de meeste mensen daar gekleed van de zon genieten en als ze een badpak aanhebben is het een raar ouderwets ding.
Het is zo gek dat wij onze badkleding maar niet aandoen en geen gebruik maken van het strand omdat we dan ontzettend zouden opvallen.
Ik weet niet of dat daar overal zo is maar dit is onze ervaring.