Is een Maple Syrup Detox nou wel of niet goed om te doen?

Ik hoor tegenstrijdige berichten hierover. Misschien iemand met ervaring hiermee?

Toegevoegd na 30 minuten:
En zo ja, wat is het minimum aantal dagen dat je zo'n detox kan doen, want 10 dagen is wel lang om op Citroensap en Ahornsiroop te leven.

Is verder het hoge gehalte aan suiker (koolhydraten) door de Ahornsiroop het niet een beetje tegenstrijdig?

Ik probeer sceptisch te zijn als het om mijn gezondheid gaat. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

daar zijn de meningen nogal over verdeeld.er zijn beroemde sterren zoals Beyoncé die er goed over te spreken zijn.Anderen zeggen dat je alleen maar vocht verliest en dat dit er zo weer aankomt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook Naomi Campbell schijnt het te gebruiken.
Naomi Campbell
Naomi Campbell gaf net als Beyoncé toe fan te zijn van het 'Maple Syrup Dieet'. Dit houdt een detoxkuur in waarbij je gedurende enkele dagen enkel zes tot twaalf glazen van het volgende sapje drinkt: ahornsiroop gemengd met citroensap, water en cayennepeper. Ze gaf toe dat ze dit drie keer per jaar doet, haar langste kuur was 18 dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen 'magic cure'. Ja, je valt er vanaf, maar er staat een prijs tegenover. Je onthoudt je lichaam van vitaminen, vezels en mineralen. Ongetwijfeld heeft het een goed resultaat op je vorm (todat je stopt) maar voor je gezondheid is het een stuk minder. (Je maakt er daarentegen wel je tandarts gelukkig mee...)