Gaat de pijn bij het lopen op loopgips lopen ooit weg?

Ik heb afgelopen vrijdag mijn loopgips gekregen na 5 weken in het gips maar als ik mee probeer te lopen dan voel ik tintelingen en gaan die ooit weg?

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je vijf weken niet hebt gelopen - niet op je gebroken been / voet hebt gestaan moet dat weer even wennen. Dus tintelingen zijn normaal, en ja, als het goed is gaan die op den duur ook weer weg. Als je het gevoel hebt dat je been wordt afgekneld / het gips te strak zit moet je je opnieuw melden bij je huisarts, dan zit je gips niet goed. Maar voor nu: voorzichtig belasten, niet teveel doen, en langzaam weer wennen aan het gebruik van je gebroken lichaamsdeel...
een jaar geleden
Dinanddw
een jaar geleden
Als ik loop dan heb ik ook pijn aan de bovenkant van mijn voet maar als ik niks doe dan niet, komt dat ook omdat ik 5 weken niet heb gelopen (ik heb een gescheurde achillepees)