Tattoo 1+ jaar oud, grote bulten en het jeukt, wat kan ik er aan doen?

Hoi!

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een grote kleur-tattoo laten zetten op mijn kuit (tevens mijn eerste).

Vorig jaar had ik wel eens jeuk op plekken, ook lang na het genezingsproces. Maar de jeuk was niet zo heftig.

Echter dit jaar heb ik op dezelfde plek nu grote bulten (lijken haast muggenbultjes, maar flink groter).
Ook alleen op de plek waar zwarte inkt zit, heb ik die bultjes en jeuk.

Is dit toch een allergie, of is de tattoo te dik gezet en wat nu te doen?

een jaar geleden
1.3K
Pieterke
een jaar geleden
Het kan een allergie zijn al is dat meestal van rode inkt. Neem even contact op met de tatoeëerder en/of met je huisarts. Laat je eventueel door de h.a. doorverwijzen naar een dermatoloog.

Antwoorden (1)

Ik zou als eerste even langs de tattoo shop gaan waar deze is gezet maar die persoon is geen arts maar heeft het misschien eerder gezien en sowieso langs de huisarts. Ik kan vanaf hier niet zeggen wat het is dat is echt aan een arts maar allergie is mogelijk. Sterkte!
een jaar geleden