Je gaat terug naar waar je vandaan kwam...

Is dat voldoende?

alles wat een begin heeft, heeft een einde... Denk je dat je een lichaam bent dan heb je een probleem, want dat zal eindigen ooit...
Maar als je weet dat je niet het lichaam bent, dan is sterven niet meer dan gaan slapen, je wordt er niet koud of warm van...

Ik ben, ik was er altijd al, en zal nooit verdwijnen...

up to you, om te kiezen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je gaat terug naar je Schepper.

Andere antwoorden (9)

Als je dat wil geloven wel ja. Anders niet.
Ik geloof niks, dus wat mijn hersencellen bij elkaar nu als "ik" beschouwen valt weg zodra ze niet meer functioneren.
Dat vind ik fenomenaal dat zoveel losse celletjes bij elkaar een idee van "ik" kunnen vormen. Fantastisch!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zeggen dat een mens uit 2 delen bestaat. Een stoffelijke deel (lichaam) en een geestelijke deel (geest,ziel). Als je dood gaat verlaatje geestelijke deel je stoffelijke deel en dat noem je een geest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wie zijn "ze"?
Er wordt over zo ongeveer alles wel (vaak tegenstrijdige) uitspraken gedaan, dat maakt ze niet meteen waar.
Dit is typisch een vraag die je vanuit jezelf moet beantwoorden, wat jij gelooft, niet wat "ze" zeggen.
Dat ligt aan wat je gelooft. Sommigen zeggen dat ze 'het licht' hebben gezien. Anderen geloven in reïncarnatie. Dan heb je weer mensen die eigenlijk in niks geloven. Maar het echte antwoord zullen we uiteindelijk later ontdekken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je het weet kun je het niet meer na vertellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Velen zijn er mee eens dat lichaam en geest apart zijn. Als christen geloof ik, dat wanneer wij geloven dat Jezus Christus voor onze zonden gestorven is en vergeving vragen, wij naar de hemel gaan na onze dood. (het lichaam vergaat, we gaan als geest naar de hemel). Mensen die niet in God geloven en Jezus niet als verlosser accepteren zullen naar de hel gaan. Dit is iets wat ik niet zozeer geloof, maar ik weet dat het zo is. 100%
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik word niet opnieuw geboren. Wel wordt mijn lichaam (mits verbrand) als energie gebruikt voor allerlei andere wezens: maden, wormen. etc. In dat kader help ik heel veel net geboren wezentjes...

Toegevoegd op 24-04-2009 21:17:42
mits verbrand moet natuurlijk mits niet verbrand zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dood is dood weg is weg.
Recycling van de natuur.
Als computers straks kunnen denken, zouden ze dan ook een geest krijgen zo ineens? denk het niet.
Wij zijn ook maar computers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee Cees, ik lees geen sprookjes.
Ik denk niet dat er een 'je' is om ergens heen te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie is die "ik" waar je het over hebt? Dat is een illusie, dat je een iemand bent., daar komt het lijden van de hele mensheid vandaan.
Wie jij Bent is nooit geboren en zal ook nooit sterven, je bent de oneindigheid, de niet-vorm, bewust-zijn.
Je bent Dat waarin jij als lichaam verschijnt en dat eigenen we ons toe en noemen dat "ik".
Dus dood bestaat niet, alleen het lichaam verdwijnt weer net zo wonderlijk als dat het verscheen uit het niets.