Mijn vader is slechthorend en zet de tv heel hard, hoe kan ik daar het best mee om gaan?

Mijn vader is slechthorenden en hij doet de volume van de tv heel hard en nu is mijn vraag hoe ga ik hiermee om? Hij luistert niet naar als ik zeg dat de tv zachter moet. Het irriteert me. Is er geen andere oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Neem hem mee naar de gehoorwinkel voor gehoorapparaten
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nee, dat wilt hij niet. Hij vertikt het om zijn gehoorapparaat in te doen
TurfGraver
2 jaar geleden
Zelf oordopjes in doen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je zou een hoofdtelefoon aan kunnen schaffen voor hem.
Een bluetooth of bij Beter Horen o.i.d is er keus...

Antwoorden (2)

Praat er over met hem. Zeg wat het met jou doet, waarom jij er last van hebt. Vraag begrip voor jouw gevoel en ga van daaruit samen op naar een oplossing. Een draadloze koptelefoon, zoals in de reacties voorgesteld bijvoorbeeld. Of gebruik de ondertiteling of toch maar gehoorapparaatjes.
Wees kalm en vriendelijk. Luister ook naar zijn wensen. Dan komen jullie er wel uit.
misschien een tip doofheid heeft de eigenschap om lage tonen niet te horen ...zet zoveel mogelijk de lagen tonen uit en de hoge tonen zo ver mogelijk open....misschien heeft dit effect
een jaar geleden