Hoe risicovol is gevaarlijke verf?

Stel je werkt een enkele keer met schadelijke verf ,hoe gevaarlijk is dat? Heb je na een enkele keer al grote kansen op risico's?

2 jaar geleden
1.4K
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Wat bedoel jij met gevaarlijke verf- oplosmiddel houdend, verf met Chroom-6? En wat bedoel je met "werken"- schilderen, schuren?
kurt
2 jaar geleden
óver oplosmiddelhoudend verf en met werken bedoel ik het schilderen
TurfGraver
2 jaar geleden
Welk oplosmiddelen waar wordt het gebruikt (binnen, buiten, geventileerd), beschermende middelen gebruikt?
Je eigen gesteldheid....
kurt
2 jaar geleden
terpetinebasis ,locatie is binnen,ventilatie door middel van een rooster en via raam een klein beetje, kleine hoeveelheden verf

Antwoorden (1)

Nee, na een enkele keer blootstelling heb je geen grote kans op risico's.
Dat heb je ook niet als je een enkele keer een sigaret rookt.

Effecten door blootstelling aan chemische stoffen treden op door een dagelijkse langdurige blootstelling.
Er bestaan maar een paar stoffen, die na kortstondige blootstelling al een gevaar vormen.
Dan denk je aan stoffen zoals blauwzuur en asbest.

Langdurige blootstelling geeft wel effecten. Zie Bron.
Die is in het Engels. Dus even door de vertaalsite halen.