Is een beetje hondenkwijl op een wondje erg?

Ik heb dus best droge handen, wat wss ook betekent dat ik een aantal kleine wondjes op mn hand heb. Nou heb ik een franse bulldog en die kwijlen behoorlijk wat. Blijkbaar was ze dus met haar kwijl langs de bank gegaan en daar zat dus een natte kwijl plek. Ik ben daar vervolgens perongeluk met mn hand overheen gekomen waardoor er dus kwijl op mijn hand (en mogelijk ook op de wondjes zat). Ik heb het er wel afgeveegt met een zakdoekje en een paar minuten later (5 tot 10 minuten) heb ik er ook nog ontsmettingsmiddel opgespoten. Alleen nu ben ik dus bang dat het kwijl schadelijk kan zijn als het echt in de wondjes is gekomen. Dus ik vraag me af, kan dat inderdaad schadelijk zijn of zal het wel meevallen?

2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dat KAN zeker gevaarlijk zijn. Als je hond is besmet met hondsdolheid krijg je dit (grote kans) ook. Hondsdolheid is een zeer erge ziekte voor mensen met de dood als einde.Helaas is hondsdolheid tot op heden niet te genezen en ik zou zo snel mogelijk naar de huisarts gaan om de gevolgen proberen te verlengen. Met hondsdolheid hoef je trouwens niet iets te voelen in eerste instantie. Beterschap!