Waarom krijg ik de hik als ik vast?

Als ik aan het vasten ben krijg vrijwel altijd een hik aanval. Wat gebeurd er in mijn lichaam als ik aan het vasten ben waardoor ik hik? Ik weet wat er in je lichaam gebeurd waardoor je de hik krijgt, maar wat is hét verband met het vasten? Ik heb vrijwel nooit de hik, maar als ik ga vasten weet ik vrijwel zeker dat ik een hikaanval krijg.

Als ik aan het vasten ben eet ik helemaal niks, wel neem ik 0-kcal drankjes tot me: thee, water, witte monster en cola zero. Ik vast een tot vier dagen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarom vast je zo lang? Dat lijkt mij niet gezond
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb je geen idee wat het antwoord misschien kan zijn Ritsuka? Ik kom jou overal tegen bij gezondheid :p Ik deed vroeger langer vasten maar ik heb dit bewust teruggebracht naar 1 dag tot hooguit 4 dagen. Mijn huisarts weet ervan, die zegt dat mijn lichaam het gewend is geworden. Die maakt er ook geen probleem van.
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik snap persoonlijk het nut niet van 4 dagen uithongeren, een auto heeft ook benzine nodig om te kunnen.
Iemand in coma verbruikt al gemiddeld 1200-1500 kcal om in leven te blijven.

Het beste antwoord

Door jouw lichaam niet de voedingsstoffen te geven die het nodig heeft leg je in feite jouw stofwisseling lam. Dat kan de oorzaak zijn van het krijgen van de hik.
Maar het kan ook heel goed komen door dranken met koolzuur, dus de door jou vermelde cola en wit monster. Koolzuur is een chemische stof die het ademhalingscentrum prikkelt. Probeer eens of het helpt om die dagen geen koolzuurhoudende dranken binnen te krijgen en dus bijvoorbeeld alleen gewoon kraanwater en thee te drinken.
Amadea