Is een glucose monitor nodig voor de sensor of kan de app alleen gebruikt worden?

De monitor is tijdelijk niet beschikbaar , er is een app van free style Libre om de glucose waardes te meten maar ik weet niet of de monitor ook nodig is

2 jaar geleden
1.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Die app kan toch geen glucose meten? Alleen de data van een monitor verwerken.
Anna95
2 jaar geleden
Geen idee , nooit eerder gebruikt . Vandaar ook de vraag

Het beste antwoord

Wat bedoel je met een glucose monitor?
Bedoel je daarmee de scanner?

Je gebruikt in principe de scanner OF de app op je telefoon. Dit is ook een beetje afhankelijk van of je de libre 1 of 2 sensor bedoelt.

Met de telefoon of scanner scan je de sensor om een waarde terug te krijgen. Bij de libre 2 zijn ook alarmen beschikbaar. De alarmen werken alleen op het 1e apparaat waarmee je scant. Vandaar dat 1 van de 2 het beste is.

Alleen de app op de telefoon is dus prima.