Is de naald van een diabetes sensor groot?

Kan ik mijn vel eraf halen als ik die te hard eraf trek? Laat deze littekens achter ? Ga ik daarna bloeden ?
Heb nog nooit zo een sensor gebruikt (van free style Libre)

2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De naald van een freestyle libre is in principe niet zo spannend. Deze zal namelijk niet in lichaam blijven zitten.
Ik kan even geen link vinden, maar als ik het zelf zou schatten dan denk ik dat zowel de priknaald als het flexibele stuk 5 mm lang is.
Er gaat dus geen "echte" naald in je lichaam. Die naald wordt alleen gebruikt om het gaatje te maken waarin het flexibele stuk komt.

Je vel eraf trekken lijkt me sterk. Sommige mensen krijgen heftige reacties op de pleister met een soort brandwond tot gevolg. Sommigen moeten na 2 weken moeite doen om de pleister los te trekken, terwijl hij bij anderen er na een paar dagen afvalt. Dit is dus erg persoonlijk.

Het kan dat bij het plaatsen er een druppeltje bloed uitkomt, omdat je precies in een bloedvat hebt geschoten. Dit is niet erg.