Is met sokken slapen gezond?

Vanwege het koude weer slaap ik soms met sokken aan in bed. Op die manier val ik sneller in slaap. Maar nu heb ik gehoord dat dit eigenlijk niet goed voor je is? Is met sokken slapen nu wel of niet gezond?

3.4K

Antwoorden (2)

Of het gezond is weet ik niet, mar zeker is het niet óngezond. Koude voeten in bed is erg irritant, en lekkere dikke sokken kunnen dan zeker helpen. Was vroeger heel gewoon, en sommige mensen gebruiken ze nog steeds: slaapsokken. Die zitten lekker ruim, zodat de doorbloeding van de huid niet wordt gehinderd.
2 jaar geleden
Warme voeten (en tevens warme handen) bevorderen het in slaap vallen, dus het kan zeker wel gezond zijn om met sokken aan te slapen. Wel maakt het veel uit om wat voor soort sokken het gaat en heeft het geen nut om sokken aan te gaan doen als je al koude voeten hebt. De sokken moet een zachte en soepele boord hebben, anders kunnen aders in je enkels worden afgekneld. Er worden ook speciale slaapsokken verkocht en er zijn brei- of haakpatronen voor om die zelf te maken.
Amadea