Ik mag geen extra eten kopen voor het bulken van mijn ouders, wat moet ik doen?

Ik ben nu 2 maanden aan het bulken, ik ben van 65 kilo naar 78 kilo gegaan en ben 1,80. Ik ben super gezond en let goed op mijn voeding, ik doe niet aan “cheat bulken”. Ik ben 18 jaar en sinds vandaag hebben mijn ouders besloten dat ik van mijn eigen geld geen eten meer mag kopen voor het bulken omdat ze vinden dat ik te dik word. Ik moet verplicht de “normale” maaltijden met hun mee eten die alleen bestaan uit brood en savonds aardappelen met groente. Hierdoor lijkt alles voor niks geweest te zijn. Kunnen mijn ouders me verbieden geen eten meer te kopen van mijn eigen gewerkte geld terwijl ik 18 ben? Ik woon dus nog thuis en kan nergens anders heen omdat ik een opleiding volg. Wat moet ik doen?

2 jaar geleden
2.7K
Pieterke
2 jaar geleden
Luister naar je ouders. In 2 maanden 13 kg aankomen is veel en voor je het weet heb je (fors) overgewicht met alle gevolgen van dien. Je ziet nu al op de bovengrens van het gewicht dat bij je lengte het beste is. Nog even en je weegt boven de 100.
Pieterke
2 jaar geleden
ziet = zit
tinus1969
2 jaar geleden
Waarom is dat bulken zo belangrijk voor je? Wat wil je er mee bereiken? Als je dat duidelijk kunt maken heb je ook betere argumenten voor een gesprek met je ouders.
Ritsuka
2 jaar geleden
In 2 maanden zoveel kilo erbij is niet gezond! Waarom wil je deze kilo's er zo snel bij hebben? Trainen en spiermassa kweken kost veel tijd, dat is een proces van jaren. Nu ben je je gewoon vet aan het eten.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Reken je BMI ff uit en vraag een goed voedingsadvies aan je sportschool. Ik vermoed dat het advies van je ouders daar dichter bij zit dan de 'goede voeding' waarmee je in 2 maanden zoveel aankomt. Dat lijkt me niet gezond...

Antwoorden (1)

Gewoon toch kopen en eten wat je wilt. Wat willen ze doen? Je mond dicht plakken?