Kan een mens die veel vrienden en kennissen heeft , en zelf alleenstaand is , zich toch eenzaam voelen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ja. want eenzaam zijn is iets anders dan alleen zijn. alleen dan ben je gewoon letterlijk in je uppie en als je eenzaam bent dan voel je je in je uppie ook al zijn er op dat moment 1000 mensen om je heen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja, als er iets ontbreekt uit je leven wel. Wat dat is, maakt dan niet zoveel uit. Hoeven geen vrienden/kennissen te zijn namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
als je ziet dat al je vrienden relaties hebben dan kan je dat misschien bij jezelf gaan missen.
als je op een feestje bent bv heb je veel mensen om je heen.
maar je komt wel thuis in een leeg koud huis, je bed is koud zeg maar.

kennissen en vrienden zijn toch net even anders dan je eigen man of vrouw hebben.
13 jaar geleden
Kan kloppen. Dat kan komen doordat je iets mist in je leven. Dit kan liefde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan zich wel eens eenzaam voelen en dan doet het er helemaal niet toe of je wel of niet veel vrienden hebt of zelfs een partner.
Een gemoedstoestand is niet af te lezen aan het aantal vrienden. Je kunt op een bepaald moment het gevoel hebben, dat er iets ontbreekt in je leven of je bent om een andere reden niet gelukkig. Dat kan gevoelens van eenzaamheid oproepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, dat kan heel goed hoor. En niet eens alleen als hij/zij alleenstaand is.
Het eenzaamheidsgevoel wordt gevormd door het geen geestelijke aansluiting vinden bij de anderen en niet dooe hun fysieke aanwezigheid alleen. Wat voorbeelden: een lid van een zwaar kerkelijke familie, zelf ongelovig, een homo binnen een groep hetero's een slimmerik in een gezelschap zwakke achterstandslieden, een oude persoon, waar de leeftijdgenoten zijn weggevallen...enzolvoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan zich eenzaam voelen ongeacht het aantal vrienden of een partner. Het is een gemoedtoestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je zeggen dat ook als je niet alleenstaand bent, kunnen er momenten van eenzaamheid optreden.
Je voelt je dan verlaten en alleen.
Dus het is een gevoel dat iedereen kan treffen. Gelukkig, als je gezond in het leven staat, is het van voorbijgaande aard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat!

Je kunt enorm veel liefde/energie uit vriendschappen ontvangen.

Wanneer je 'alleen' bent, geen partner hebt, mis je vaak intimiteit, liefde op het niveau van partners, zoals een warme knuffel, aandacht, het 'samen' delen', iemand die er voor je is wanneer je thuis komt, waarvoor jij thuis komt! Je bijvoorbeeld kan verheugen op een gezellig samenzijn, de dag doorbrengen of een avond vullen.
Wanneer je uit bed stapt, weten dat je niet 'alleen' (alleen zie ik als iets anders dan eenzaamheid) bent.

Mogelijk tijd voor je om je open te stellen voor een partner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naief -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Boston, zo heeft ieder een vrije wil in het uiten van mening.
Natuurlijk kan dat... je kunt je zelfs eenzaam voelen als je een relatie hebt... als je iets mist in de contacten die je hebt... meestal een bepaalde diepe intimiteit of saamhorigheid (die wat verder gaat dan in 'gewone' vriendschappen)