Kan ik geïmpregneerd hout zagen?

Ik moet best veel geïmpregneerd hout zagen dit heb ik gekocht bij de bouwmarkt. Kan ik dit gewoon zagen met een afkortzaag of moet ik hiervoor ook een mondkapje opdoen. Ik vraag mij namelijk af of geïmpregneerd hout schadelijk is. De afkortzaag beschikt over een goede afzuiging maar aangezien ik al wat hout heb gezaagd ruik ik toch een geur.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

De geur zal je toch ruiken, met of zonder mondkapje. Als de afzuiging goed is (wat je bevestigd), dan heb je geen mondkapje (stofmasker) nodig.
jc54
2 jaar geleden
Met een handzaag kan je in ieder geval zagen zonder dat er stof door de lucht dwarrelt. Alleen met een cirkelzaag zal er stof komen. Een stofkapje is dan aan te raden, maar de geur van het hout zal je blijven ruiken.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als je een zaagblad neemt met Widia-tanden ben je zo door het hout heen. De standtijd is erg goed.
Doe het buiten met de wind mee dan kun je het zonder stofmasker doen.
Net zoals plassen in de open lucht.