Ene moment op de dag energiek, slechte focus, ander moment extreem moe. Wat kan dit zijn?

Hoi, ik (vrouw, 23, studente) hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben vaak een stuiterbal, maar dit wisselt enorm af op een dag. Vandaag had ik gewoon normale energie, maar nu om 18:46 voel ik me erg moe en mijn lichaam voelt zwaar. Gisteren ben ik in de middag 1,5 uur in slaap gevallen, dag ervoor ook, afgelopen zaterdag moest ik werken (bijbaantje, 1 dag per week) en was ik erna enorm uitgeput. Zelfs fietsen was enorm zwaar, terwijl ik normaal driekwartier kan fietsen zonder moeite. Andere dagen heb ik juist dat ik te veel energie heb, en niet kan focussen op mijn studie. Dan loop ik de hele tijd van alles te doen totdat de energie er klein beetje uit is. Ik drink 1 kop koffie per dag, dus geen overschot aan caffeine o.i.d. Toen ik een dag zonder probeerde viel ik eind ochtend al weer in slaap. Ik slaap genoeg. Soms ben ik om 1:00 's nachts nog een enorme stuiterbal. De andere keer is dit aan het begin van de middag en stopt het eind van de middag, maar kan ik me alsnog niet focussen. Voor de focus probeer ik al l-theanine sinds 1,5 week, dit helpt af en toe maar niet altijd. Ik word gek van deze wisselingen en dat ik er geen controle over heb. Ik ben gevoelig voor prikkels maar dit probeer ik al zo minimaal mogelijk te houden, maar ook dan heb ik deze klachten. Mijn emoties/stemming wisselt ook best wel af.
Het voelt een beetje alsof er iets in mijn lichaam uit balans is/niet op peil is. Ik kan het moeilijk anders beschrijven.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Heb je het besproken met jouw huisarts?
Inekez1
3 jaar geleden
Wat eet je op een dag? Misschien heb je last van schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Huisarts en eventueel bloedonderzoek kan je meer duidelijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ga a.s donderdagochtend naar de huisarts idd, maar hoopte tussendoor al iets meer info te hebben/ uit te kunnen proberen..
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik eet meestal in de ochtend 'teff' (brinta idee met melk), stukjes appel en een beetje honing, of glutenvrije meusli met melk en beetje honing en lijnzaad. Anders eet ik brood. Ik ben intolerant voor lactose, suiker en tarwe en soja, dus hier probeer ik al rekening mee te houden.. In de middag brood en fruit, ook wel eens amandelen, noten etc. in de avond meestal ook fruit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En avondeten meestal gewoon gezond!
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat ik lees in je voeding is vooral koolhydraten. Wat eet je aan eiwitten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ben je al naar e huisarts geweest voorcdeze klachten.naar mijn idee kan je last van stemmingswisselingen hebben je kunt bipolair zijn zonder dat je het in de gaten hebt.dit noemen ze manisch depressief ga naar de huisarts en leg het uit die kan je door verwijzen.niet te lang wachten met deze klachten succes laat iets weten oke

Antwoorden (1)

Ik had dit ook. Het is een ziekte waarbij je lichaam te veel stofjes aanmaakt die je moe maken. Als ik zou was zou ik gewoon een afspraak maken bij je locale huisarts.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ze kan bipolair zijn of te wel manisch depressief daar zijn goed medicijnen voor .ik gebruik al jaren camcolite dat is lithium.die houd mij stabiel maar dat wil niet zeggen dat ik geen episode kan krijgen een manie of depressie of psychose in het ergste geval daarom moet deze vrouw hier niet mee rond blijven lopen in mijn manische tijd gebruik io tijdelijk antipsygotica en bij depressie tijdelijk antidepressiva ik heb ook in het verleden last van stemmen gehad ik kreeg opdrachten om mijzelf iets aan te doen ik heb toen om de 14 dagen een depot gehad geweldig ik heb er al jaren geen last meer
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat voor 'stofjes'?