Is het normaal dat mijn lichaam tegen een douche van +/- 45° kan en ik hier niets van voel?

Ik ben 14 en zit met een vraag;
Ik heb zonet een douche genomen van +/- 45° Celsius en heb hier niets/amper iets van gevoeld. Het water stroomde op mijn huid tussen de Cervical vertebrae en de Thoracic vertebrae (zie afbeelding). Ik had geen enkel probleem met uit de douche gaan; geen bijwerkingen, enkel mijn benen die wat rood zagen voor 2-3 minuutjes door het water dat er langs stroomde. Ik had ook geen hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid,... echt geen enkele bijwerking. Nu is mijn vraag of dit normaal is en of ik tegen warmere temperaturen kan? De vriendin van een goede vriendin van mij kan tegen een douche van 50°, maar zij is dan ook ouder dan mij (zij is 17 à 18).

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja volgens mij is dat wel normaal ja. Als ik in de maand december de hele dag bezig ben geweest met de kerstboom verkoop en van s morgens tot het einde van de middag in de kou heb gestaan,dan douche ik ook het liefst onder een straal van rond de 45 a 50 graden. heerlijk al die kou uit het lijf douchen. s avonds op de bank met een gluh weintje en dan heerlijk t bed in en slapen maar. ( k moet er alleen wel bij zeggen dat ik me in de zomermaanden met een buitentemperatuur van zeg maar 30 graden en ik dus de hele dag in de palle zon heb staan planten water geven niet douche met water van 45 graden, ik denk dat ik dan een klap van de hitte krijg dan douche ik me lauwig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik tot op het bot toe koud bent
dan voelt de koude kraan al warm aan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt .bij het handen wassen heb ik dat inderdaad ook ja. Als ik echt met half bevroren vingers onder de lauwe kraan ga dan kan ik dat inderdaad ook maar net hebben.
Maar met de kou het lichaam douchen heb ik dan dan weer niet. Dan is t heerlijk die hete straal

Andere antwoorden (3)

ja dat is normaal,daar kan ieder gezond mens tegen voor korte tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me geen kwaad kunnen nee. Let wel op, als je het te vaak en te lang doet, kun je erythema ab igne krijgen. Erg lelijk en niet te behandelen. Ik spreek helaas uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 1 kan er wel tegen en de ander niet maar of het bevordelijk is voor je huid ,lijkt me niet .
douchen op zich is het aangenaamste voor de huid als je op lichaamstemperatuur douched.