Waarom kunnen albino's geen melanine krijgen?

Want bij mensen die suikerziekte hebben kunnen ze wel insuline krijgen, waarom is dat niet hetzelfde als melanine?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Melanine is een organisch pigment in de huid dat uit het aminozuur tyrosine wordt gevormd door melanocyten in een proces genaamd melanogenese. Melanocyten zijn cellen die in de kiemlaag van de huid liggen en worden aangemaakt in de basale laag van de opperhuid.
De melanocyten geven de melanosomen gevuld met melanine via zijn dendrieten af aan omliggende keratinocyten door middel van een nog onbekende manier.
Men kent dus het mechanisme niet dat melanine verder kan omzetten.
Albino's (er zijn heel veel soorten Albinisme) missen de basale onderhuid die de stofwisseling kan aanzetten.
Heel anders is dat met insuline, dat de bloedsuikerspiegel verlaagd door de lever aan te sturen de glucose op te slaan als glycogeen.
Helaas is het albinisme een zo complex verschijnsel, dat het zelfs de medische wetenschap voor veel raadsels stelt.