Ik heb last van obstipatie, welk natuurlijk eenvoudig middel kas ik gebruken zodat alles weer normaaol wordt??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.7K

Het beste antwoord

Beginnen met ontbijtgranen, veel rauwkost en vezels, fruit en heel belangrijk water.
Pruimen, uien,prei enz alles eten wat laxeert en daarna iets afbouwen om weer een normale stoelgang te krijgen.
Kijken waar je goed op reageert en dan daarmee doorgaan.
Alles vermijden wat verstopping geeft zoals hardgekookte eieren en witbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruin brood ,heel belangrijk +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En veel lekkerder.
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitstekend !! WERKTE DIRECT !! Bedankt !!

Andere antwoorden (13)

Zemelen (bijvoorbeel muesli), pruimensap, peperkoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken, veel bewegen, vezelrijk voedsel eten. Daarmee komt de stoelgang weer opgang en voorkom je dat je weer problemen krijgt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
vezelrijk eten.
Voldoende drinken
Meer bewegen.

Bron: http://www.obstipatie.nl/content/verstopping/zelf-doen.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon elke dag ,of elke avond een bordje ouderwetse witte yoghurt eten.
Werkt beter als al die aangeprezen middelen,en is nog goedkoper ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve vezelrijk voedsel kan het helpen om;
- Lijnzaad en lijnzaadolie.
- Dranken, zoals karnemelk, yoghurt of sinaasappelsap.
- Beleg, zoals stroop of rozenbottel siroop.
te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip van mijn oma zaliger:
's-Ochtends vroeg, nog voordat je iets anders eet, beginnen met een glas warm water (mag ook thee zijn). Waarom het werkt weet ik niet, maar je darmen komen dan veel beter op gang.

En natuurlijk lekker veel bewegen en vezelrijk eten, zoals hierboven al gezegd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de nuchtere maag 2 kopjes koffie (helpt iig bij mij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken schijnt goed te helpen, maar dat is natuurlijkniet de meest gezonde oplossing. Vezels inderdaad, zoals ontbijtkoek of ouderwetse brinta pap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even een aanvulling op alle bovenstaande antwoorden.
Vezelrijk eten is goed, mits, je daar voldoende bij drinkt.
Veel vezels en te weinig vocht kan juist weer zorgen voor verstoppingen.

Van alle genoemde voedingsmiddelen, zoals ontbijtkoek en zemelen enz, is niet zeker dat dit voor jou ook werkt, dit verschilt namelijk erg per persoon.

Wat zeker werkt en goed is, is veel water drinken en veel bewegen.
Drink per dag, naast alles wat je al drinkt , 2 liter water en maak een flinke wandeling van een uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag een kiwi eten. Helpt hartstikke goed. Werd aan bevolen door mijn kraamhulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar theelepels abrikozenjam eten zonder brood,
of s`morgens een schaaltje yoghurt of vla met 2 eetl. lijnzaad erdoor. Veel verse muntthee drinken (wel eerst goed in laten trekken en de muntblaadjes meedrinken)
Elke dag voor het ontbijt 1 kiwi in plakjes snijden en met schil eten.
Ook s`morgens op nuchtere maag één of meer grote glazen zo warm mogelijk water drinken helpt goed.
amc
13 jaar geleden
Elke dag een bekertje Activia en een stuk of 5 gedroogde pruimen eten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpen vezels vaak niet zo goed, dus ik ga voor het vruchtensap in blik. Je kent dat wel... blikje mandarijntjes, of mengfruit of perziken of zo... dat vruchtennat/siroop, helpt bij mij altijd perfect!! geen schijn van kans dat ik dán nog obstipatie heb! En dat spul is nog lekker ook. als toetje of zo... zodat het bij je maaltijd naar binnen gaat ;-)

succes!