Welke landen hebben vaccinatieplicht?

Tijdens de persconferentie afgelopen dinsdag werd er bekend gemaakt dat vaccineren tegen Corona een vrijwillige keuze blijft. In ons land geldt dan ook geen vaccinatieplicht, dus ieder kan voor zichzelf beslissen zich te laten inenten. Welke landen hebben wel vaccinatieplicht?

3 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Best wel veel.

Voor vier of meer vaccins geldt de plicht om je daarmee in te laten enten in de Europese landen Griekenland, Malta, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Hongarije, Letland, Polen, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Italië, Frankrijk en Duitsland. In België geldt een vaccinatieplicht voor polio.

In Australië worden ouders gekort op de kinderbijslag als zij hun kind niet laten inenten, en het kind wordt toegang tot kinderdagverblijf of kleuterschool ontzegd.
Amadea