Is het normaal als ik 165 cm ben en 44,8 kg weeg?

Ik ben een atleet en sport 3 dagen in de week

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je hebt ondergewicht, ben je al eens bij de huisarts geweest?

Antwoorden (1)

Jouw BMI (Body Mass Index) is 16,5. Dat is veel te weinig.
Gezond gewicht is tussen 18,5 en 25.
51 kilo bij 165 cm is 18,7. Dus er moet zeker 6 kilo bij.
Bron: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Je kunt de BMI toch alleen berekenen als de leeftijd van die persoon bekend is?
SentWierda
3 jaar geleden
@Amadea. Dat is ook mijn veronderstelling. Maar of ik nu invul 20 jaar, 25 jaar of 30 jaar: bij 165 cm en 51 kilo is altijd 18,7 het resultaat.
Amadea
3 jaar geleden
Maar niet als ze bijvoorbeeld 13 jaar zou zijn, want dan wordt het aangegeven gewicht als gezond bestempeld.
SentWierda
3 jaar geleden
Kan Sterre0546 haar leeftijd melden?
@Amadea en KeesWim. Gezien het taalgebruik ga ik er niet vanuit dat Sterre 13 of 11 jaar is. Maar wel tussen 20 en 40 jaar. En dan is bij een BMI van 16,5 "veel te licht" van toepassing.