Het is de zon die door zijn warmte in onze zomer bewerkstelligt dat zowel je hoofdhaar als je nagels sneller groeien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zonlicht zorgt namelijk voor opname van vitamine A en D en deze vitaminen bevorderen weer de aanmaak van ‘haargroei’ hormonen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet zo vitamine b is het belangrijkst voor de haargroei

Andere antwoorden (3)

Ja, dat komt doordat zon vitamine D aanmaakt. Deze zorgt voor snellere haargroei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je haar groeit sneller in de zomer dan in de winter…
Dat komt door de invloed van de zon, soms groeit het ‘s zomers wel twee keer zo snel als normaal, dus zo’n 2 à 3 centimeter per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn haar in elk geval wel en hetzelfde geldt voor het (baard)haar van mijn mannen. Die scheren zich in de zomer vaak 2 x per dag. 's Winters nooit!
Het zou kunnen hoor. In de zomer groeit het gras ook anders dan in de winter.