Hoelang duurt een voorhoofdholteonsteking en wat kan je ertegen doen?

ik heb al een paar dagen last van een voorhoofdholtes onsteking, gisteren heb ik geen last gehad en dacht dat het weg was tot aan vanochtend. Het is een drukkende pijn, als ik omlaag of omhoog kijk doet het pijn en als ik buk doet het meer pijn. Hoe lang moet ik wachten tot dat het weg is en kan ik er iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Pieterke
3 jaar geleden
Daar kun je beter even mee naar de huisarts gaan.

Antwoorden (1)

Meestal gaat een voorhoofdsholteontsteking binnen tien dagen vanzelf over. Wel kun je daarna nog enkele weken lichte klachten blijven houden. Houden je klachten langer dan twee weken aan of heb je langer dan vijf dagen koorts? Neem dan contact op met je huisarts.
Er kan wel een specifieke behandeling nodig zijn als bacteriën de ontsteking veroorzaken. Vaak krijg je dan antibiotica voorgeschreven.

Weet je zeker dat je een voorhoofdsholteontsteking hebt?
Een voorhoofdsholteontsteking begint met de typische symptomen van een verkoudheid, hoewel deze symptomen vaak wel heftiger zijn dan bij een normale neusverkoudheid:
• Loopneus of verstopte neus
• Niezen
• Hoesten
• Keelpijn
• Traanogen
• Lichte hoofdpijn
Bij een voorhoofdsholteontsteking komen er na een paar dagen nog andere symptomen bij:
• Hoofdpijn (soms zeer hevig) of een drukkend gevoel in je neus, op je voorhoofd en achter je ogen. Deze pijn wordt meestal erger als je voorover bukt.
• Groengeel snot. In het slijm kunnen sporen van bloed en pus zitten. Dit zie je wanneer je je neus snuit.
• Tijdelijk verlies van reukvermogen en smaak.
• Pijn in de bovenkaak, tanden en kiezen, voornamelijk bij kauwen.
• Slijm in de keel (postnasale drip).
• Duizeligheid.
• Vermoeidheid en een algeheel ziek gevoel.
In sommige gevallen koorts.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus + Aanvulling: Hoesten met een voorhoofdsholteontsteking?
Dat lukt alleen maar als je met beide handen je hoofd vasthoudt. Knallende hoofdpijn krijg je er van.