Kan ik uit het moment waarop mijn hooikoorts begon, afleiden waar ik allergisch voor ben?

De eerste tekenen van mijn hooikoorts dienden zich dit jaar rond 22 mei aan. Vanaf 4 juni heb ik behoorlijk last, behalve natuurlijk als het regent. Ook op dit moment heb ik behoorlijk veel last.

Is uit die tijdstippen af te leiden voor welke boom, plant of gras ik allergisch ben?

Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het nut hiervan. Er zijn nog geen gerichte medicijnen voor te verkrijgen alleen maar onderdrukkers (symptoom). Bovendien kan je de natuur niet tegenhouden en wil je ook gewoon naar buiten. (tenzij je een barbaar bent die dan die bomen wilt uitroeien van het bestaan). Ik merk zelf dat je het beter kunt accepteren, ook komt die niesbui op een slecht moment. Kennelijk moet je dan toch even halt houden om die niesbui aandacht te geven.
Cryofiel
13 jaar geleden
@gdanonym, dat doe ik dan ook. Ik zit op mijn werk de hele dag direct voor een raam dat ik wijd open heb gezet. Ik fiets dagelijks tussen huis en station. Ik doe mijn boodschappen lopend of op de fiets. Ik werk in de tuin en ik roei. Ik heb mijn hooikoorts geaccepteerd. Ik heb er gelukkig niet zo heel veel last van. Ik gebruik dan ook geen enkel middel. Ik ben slechts behept met een gezonde nieuwsgierigheid naar de veroorzaker van mijn verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben je toch een prachtig persoon die zo goed met je eigen gezondheid omgaat. Echt mooi. Dat je hier niet zoveel last van hebt is een gevolg hiervan. Maar ook daar hoef ik je niet op te wijzen. Ik waardeer je enorm. Ik ben hier ook even nieuwsgierig naar geweest. (ook zelfs een vraag over gesteld hier op gv). Eventjes.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nounou, pas op hoor, anders gaan mijn schoenen nog naast mij lopen!   ;-) Ik ben er wel nieuwsgierig naar - uit interesse, zeg maar. Zoals ik in heel veel dingen geïnteresseerd ben. Als het op grond van de datums niet mogelijk blijkt te achterhalen welke plant de "boosdoener" is, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan weet ik het gewoon maar niet. Mijn leven zal daar echt niet door veranderen.

Het beste antwoord

Je kan je laten testen bij de dokter voor welke plant je allergisch bent.
Je kan even op http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooikoorts voor de pollenkalender.
Daarin staat welke plant of kruid allergische reacties kan veroorzaken in welke maanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De arts kan monsters op je arm maken door krasjes te maken en de verschillende stoffen per krasje aan te brengen, waar je allergisch voor bent reageert dan. dat is volgens mij de enigste manier om het te testen. Zo hebben ze het in iedergeval bij mij gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan, hier: http://www.seniorennet.nl/Pages/Nieuws/allergie_informatie_hooikoorts_stuifmeel_dagelijkse_metingen.php

dan naar beneden toe scrollen

Toegevoegd na 1 minuut:
in jou geval kunnen het deze zijn:
Weegbree (Plantago)
Zuring of zurkel (Rumex)
Grassen (Gramineae)
Tamme kastanje (Castanea)
Brandnetel (Urtica)

Toegevoegd na 2 minuten:
zelf denk ik bij jou de grassen of de weegbree.