Kan je van extreme overgewicht naar een sixpack?

Me man is 25 kilo te zwaar maar wilt voor sixpack gaan is dit mogelijk of blijf je altijd je buikvetten houden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

In principe is alles mogelijk. Zelfs van overgewicht naar sixpack, maar dat gaat echt niet vanzelf. De grootste fout die de meeste mensen maken is dat ze op de fitness op eigen houtje vooral met de gewichten (meestal veel te zwaar) in de weer gaan en dat uiteindelijk niet volhouden, omdat het geen effect heeft. Je moet ook denken aan trainen gedurende in ieder geval twee jaar twee keer in de week.
Als vaste klant op de fitness (2x per week) zie ik regelmatig te zware (vooral) mannen komen gedurende enkele weken en dan haken ze weer af. Maak daarom te voren enkele duidelijke afspraken:
* Ga twee keer per week op vaste tijden naar de fitness
* Laat je vooral in het begin begeleiden door een personal trainer die je aangeeft wat je doel is
* Ga nooit tot het uiterste wat inspanning betreft
* Zorg er vooral voor, dat je het trainen LEUK gaat vinden, anders hou je het nooit vol
* Fiets nooit op een e-bike, maar altijd op een gewone fiets
* Neem nooit de lift, maar altijd de trap
* Drink geen zoete frisdrank en geen bier
* Laat de chips staan voor een ander
* Wees trots op je zelfdiscipline
SUCCES
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
En als je man uiteindelijk zijn gewenste gewicht heeft bereikt, zorg dan voor een gezonde voeding en laat de boel niet 'lopen' omdat hij zijn doel heeft bereikt. Gezonde voeding en sportieve beweging moet daarna blijvend zijn.
@elder161 PLUS
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nou hij is van 99 kilo naar 84 gegaan maar blijft dooie huid zeg maar zien vandaar hij is 173
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
verder drinkt me man ook geen frisdrank of bier
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@esmeealdesin21
Toch is het vooral een kwestie van volhouden. De extra huid ontstaat door snel afvallen, maar uiteindelijk zoals ik het aangeef gaat het langzaam; de spieren worden zwaarder, de huid krijgt minder vet en toch meer spanning. Met zijn 173 cm mag hij best 70 kg wegen (mooie BMI), maar het blijft de sport die uiteindelijk het betere lichaam geeft. Daar komt bij, dat niet alleen de conditie beter wordt, maar ook de weerstand tegen ziekten e. d.
Let op: de aanhouder wint, maar je zal ook zelf helemaal achter hem moeten staan en af en toe aanmoedigen. Doe het samen; maakt een stuk gemakkelijker. Bovendien raken jullie gewend aan een bepaald ritme wat het in de loop van tijd ook makkelijker maakt.