Zit er een verschil in tussen 2 sets van 10 push ups of een set van 20 op een dag?

Me man weet niet wat beter is 2 sets van 10 met minuut rust of in een keer 20 en niet meer.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Twee sets van 10 geeft extra spierkracht op de armen en schouders. Een set van 20 geeft echter dezelfde spierkracht, maar ook een hogere hartslag en dat draagt extra bij aan de hartconditie. Er is echter ook niets mis met twee sets van 20 met een minuut tussenpauze.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
kort maar krachtig dan 2 sets van 10 bijv of 20 beter spier kracht maar doorgaan tot je niet meer kunt beter voor conditie?
Thecis
3 jaar geleden
Korte setjes met krachtexplosie (of het nou gaat om opdrukken of halters) draagt bij aan meer spiermassa.
Langere setjes met daardoor minder krachtexplosie zorgt voor meer uithoudingsvermogen (ook wel meer spiermassa, maar niet het echte "spieren kweken"). Er is wat discussie over wat beter is voor de vetverbranding. In basis zegt men dat langere setjes beter voor de cardio is en dus voor de vetverbranding. Echter zijn er ook kampen die zeggen dat een grotere spiermassa ook zorgt voor een algehele grotere energieconsumptie in het dagelijks leven. Dus dat dat beter is voor vetverbranding / afvallen. De waarheid zal waarschijnlijk in het midden liggen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus dan zou je zeggen ochtend 10 middag 10 avond 10? Maar dan elke dag of om de dag?