Hoeveel mensen zie je in je hele leven?

Ik vraag me al een hele tijd af hoeveel mensen een individu in zijn leven ziet. Als ik een dagje in Amsterdam ben, dan zie je wel een paar duizend mensen. Natuurlijk telt je buurvrouw die je misschien wel 5x per dag ziet mee als 1 persoon. Als je naar een voetbal wedstrijd gaat, en je kijkt een rondje door het stadion. Dan zie je toch weer een hoop mensen...

Edit:
Foto's en bewegende beelden tellen ook mee ja. Ga er verder maar van uit dat ik een gemiddelde Nederlander bedoel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tellen de mensen op tv en in de krant ook?

Antwoorden (7)

Ik zou zeggen: "Teveel" :0)

Maar even serieus: Ik denk dat dit sterk afhangt van waar je wieg stond. Als je in een stad als New York geboren wordt, dan zul je heel wat meer mensen zien in je leven dan wanneer je hutje ergens op de Masaai Mara (Kenia) staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het komt geregeld voor dat er wel mensen in je buurt zijn, maar dat je deze lang niet altijd ziet. Als zien aankijke/bekijken is, denk ik dat bij een normaal sociaal levenspatroon en bij het bereiken van de eindleeftijd van 80 jaar al gauw sprake is van circa anderhalf miljoen mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe ben je bij anderhalf miljoen gekomen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En hoeveel mensen heb je daarvan gesproken?
En bij hoeveel mensen is de ontmoeting bevallen?
In je hele leven? Miljoenen. Als je wel eens nieuws kijkt, zie je regelmatig enorme mensenmassa's zoals bij Mekka.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het voor een antwoord op je vraag toch een kwestie van tellen wordt. Ooit zag ik bij de ingang van een groot evenement een van de portiers met een apparaatje in zijn hand, met een knopje waar hij iedere keer als er iemand binnenging. Misschien kan je met zo'n apparaatje eens een dag of meerdere dagen de straat op gaan en mensen gaan tellen. Misschien kan je ook andere mensen vragen dit te doen. Overigens kreeg ik van http://www.goeievraag.nl/profiel/Atlantyze een heel goed antwoord op mijn vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/hoeveel-mensen-kent-mens-gemiddeld.6786 . Misschien weet hij/zij ook een goed antwoord op jouw vraag. Zou je deze vraag ook kunnen stellen op www.ikhebeenvraag.be ? Dan wordt de vraag door een wetenschapper beantwoord.

Toegevoegd op 22-04-2009 23:16:15
Je begrijpt dat de portier op het knopje drukte van het appraatje, iedere keer als er iemand naar binnen ging.
Antoni
15 jaar geleden
Ik heb ooit met een half miljoen mensen op het maliveld gestaan. De meeste daarvan heb ik op de een of andere manier gezien. Ook op Schiphol, het station, tv (en ik kijk niet eens veel) zie je regelmatig massa's mensen. En dan in het buitenland ook nog weer verse mensen die je eerder niet gezien hebt.

Phoe, ik moet gokken. 3 Miljoen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb ooit eens gehoord dat er van alle mensen die je per dag ziet 1,7 dood gaan (dus ongeveer 2) dat betekent dat het nogal een aantal is.

en het ligt aan de plaats natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You mean 'Too much'.