Hoe trek ik een bh aan zonder mijn linker arm te bewegen?

Ik word binnenkort geopereerd aan mijn schouder en mag mijn arm daarna een paar weken niet bewegen. Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden voor hoe ik mijn bh aan ga trekken zonder mijn arm te bewegen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Amadea
4 jaar geleden
Je wordt vanzelf heel handig met de arm en hand die je wél kunt bewegen. Leg de bh binnenstebuiten met de sluiting naar voren om je middel en klik 'm vast. Draai het geheel naar achteren en klap het om. Haal eerst het bandje over de geblokkeerde arm heen en als laatste het bandje over de andere schouder.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea, dat is het juiste antwoord.
Zo wordt het in het ziekenhuis ook gedaan.
Idd altijd eerst de aangedane arm.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
O Ja, laat hem 's nachts ook aan.
Verwissel de bh alleen na het douchen.

Antwoorden (2)

Kies voorlopig voor een sport-BH. Die hebben geen haakjes op je rug; kun je eerst over je linker arm aantrekken en dan met je rechter arm over je hoofd en schouder.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik vind het geen fout antwoord, maar denk niet dat het gaat lukken.
Die dingen zijn echt vreselijk strak, omdat ze tijdens het sporten meer ondersteuning geven dan de gewone bh.
Ze zijn zo al nauwelijks aan te krijgen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Smionsdochter
Er zijn nogal wat verschillen tussen de vele modellen en met een maatje groter kom je een heel eind. Het is maar tijdelijk en de schouder wil ook niet te veel spanning.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Precies klinkt als een goed idee als je met een grotere maat probeert.
Afhankelijk van de mate van pijn...als je met een pijnlijke arm je badjas niet eens aankrijgt lukt een bh helemaal niet. Ook afhankelijk of je naar buiten gaat/moet zou ik je adviseren geen bh te dragen, maar dat merk je wel zodra je zelf alleen je wilt aankleden.
Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank jullie wel
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Elder, alle sportbeha’s geven juist meer ondersteuning dan een gewone Bh.
Een maatje groter doet geen wonderen.
Het is zeker tijdelijk. Maar dan hoeft een grotere sportbeha niet de oplossing te zijn.
Probeer zelf maar eens zo’n ding aan te doen met 1 arm.
Zelf ook een paar keer geopereerd in dat gebied om bepaalde redenen, waardoor 1 arm niet functioneerde. Nou, de sportbeha kreeg ik aan (met hulp).
Altijd eerst het bandje om de aangedane arm doen met aankleden.
Met uitkleden juist andersom.

Tips:

Maak de bh eerst dicht.
Trek de bh dan over het hoofd. Eerst de aangedane arm, dan de gezonde.

Doe de bh om de middel.
Sluit deze aan de voorkant.
Draai de bh.

Echt de allermakkelijkste:
Koop een bh met voor sluiting.
Bestaan!

Succes en nu al oefenen.