Waarom willen we toch altijd het einde van iets weten?

bijvoorbeeld: een boek of een film of verhaal en er zijn een legio dingen waar we altijd nieuwsgierig naar zijn maar waarom doen we dat toch........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

omdat we ons eigen einde meestal niet kennen, gaan we naar dat van een ander kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat nieusgierigheid bij de meeste mensen zit 'ingebakken'.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen van nature graag zekerheid willen hebben. Het niet weten van het einde geeft een onzeker gevoel dat men graag wil voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is dat zo omdat we van het begin eigenlijk niets snappen danwel geen kader hebben danwel het voor een gegeven feit voor waar aannemen om in het einde een rechtvaardiging of aha erlebnis zien.
Zo is het met humor meestal wel. Er wordt pas gelachen bij de clou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen zijn altijd nieuwsgierig je zal nooit een persoon hebben die dat niet in zich heeft.. het is natuurlijk ook leuk hoe iemand gebeuertenis afloopt hopelijk eind goed al goed net als bij films