Wat is een goed alternatief voor Energy Drink?

Sinds ik in de 2e zit (En dat is ongeveer vier jaar terug) begon ik met mijn eerste energy blikje. Alleen sinds dien drink ik het regelmatig. Er waren zelfs ook tijden dat ik elke dag 4 blikjes dronk.
Ik maak mezelf altijd wijs dat als Energy Drink slecht was dat er iets allang had moeten gebeuren.
En uiteraard is dat een domme gedachte aangezien je er later last van gaat krijgen.
Nu ben ik inmiddels al erg geminderd maar ik vroeg me af of er een alternatief misschien voor is? Met andere woorden eigenlijk ben ik gewoon verslaafd eraan. En om naar een afkick kliniek te gaan vind ik ook wel erg overdreven. Iemand ideetjes?

4 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Het beste alternatief is voldoende slapen en gezond eten. Dan heb je het niet nodig

Antwoorden (2)

Besef dat je er lichamelijk van moet afkicken. Jouw lijf merkt dat het die pep suiker met cafeïne en taurine waar het aan gewend is niet meer krijgt. Het gevolg daarvan is meestal hoofdpijn. Drink goed water, dat helpt. En ook een half uurtje sporten is goed. Over het algemeen zijn de lichamelijke effecten na een week of twee voorbij.

Bedenk een plan om het drinken van een energiedrank weer bijzonder te gaan maken. Doorbreek zo die dagelijkse gewoonte, bewaar het voor een feestje of een speciale gelegenheid.

Probeer jezelf te laten wennen aan drinken met een minder heftige smaak. Kruidenthee bijvoorbeeld, gewone of groene thee, of cafeïnevrije koffie.

Vertel de mensen die dichtbij jou staan over het plan dat je hebt, zodat zij jou hierbij kunnen steunen.
Amadea
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ VS is vrijwel volwassen (begrijp ik uit z’n vraag), dus hij zou eigenlijk vier blikjes energiedrank (of vier koppen koffie) per dag mogen drinken wat de cafeïne betreft.
Voor de suiker is één blik per dag echter het maximum (= 9 suikerklontjes, maximum is 15 voor een volwassen man). Veel thee met suiker is dus geen alternatief.
Amadea
4 jaar geleden
Hij moet natuurlijk geen suiker in die thee of koffie doen. Hopelijk is hij volwassen genoeg om dat uit mijn antwoord te kunnen begrijpen.
Ik denk dat als je erg verslaafd bent/was dat je dan als alternatief het beste gewoon frisdranken zou kunnen gaan drinken I.P.V Energy.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Dan heb je alsnog veel suiker, en bij cola ook cafeine