Zijn de bandjes van parakito schadelijk voor de gezondheid?

Ik heb er net gekocht en had hem aan in de auto, na 5 min stonk de hele auto ernaar. Vandaag mijn vraag: is schadelijk? (Het is een anti muggen armband)

4 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Nee.

Het zijn plantaardige oliën, vrij van chemicaliën, die niet met de huid in aanraking komen. Ook zwangere vrouwen en kinderen kunnen de armband dragen. Er treedt geen allergie of huidirritatie op.

Het is jammer dat de geur door meerdere mensen als onaangenaam wordt ervaren. Maar muggen vinden dat ook, en die blijven uit de buurt. Dus het is maar wat je er voor over hebt.
Amadea
4 jaar geleden
Parakito bevat Cassia olie, rozemarijn olie, akkermunt olie, geraniol, Litsea cubeba olie. Dit zijn plantaardige etherische oliën, die niet schadelijk zijn voor de gezondheid, maar wél sterk ruiken.
Deze stoffn staan op de inrediëntenlijst in onderstaande link.