Hoe motiveer je jezelf om te gaan leren?

Ik heb overmorgen een belangrijke toets.. maar ik kom niet van mijn laptop af, wat moet ik doen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zet als eerste je laptop gewoon uit. Dan wordt je niet afgeleid. Bij mij helpt het om beneden in de woonakmer te gaan zitten, daar is het niet helemaal stil zoals op me kamer. Want als het namelijk te stil is, zet ik muziek aan op youtube.nl waarna ik vervolgens achter me pc blijf zitten. Misschien is dat een idee?

Wat erg handig is om te leren is een samenvatting maken, tijdens het schrijven leer je namelijk al. En omdat je de lesstof duidelijk en kort opschrijft, begrijp je het sneller. Morgen hoef je dan alleen nog maar de samenvatting te leren, en niet die saaie lappen tekst in het boek.

Toegevoegd na 53 seconden:
Met misschien is dat een idee bedoel ik niet om op youtube te gaan, maar om niet in een stille omgeving te gaan zitten =)

Toegevoegd na 2 minuten:
Om jezelf te motiveren kan je jezelf gaan ''belonen'' Bijvoorbeeld; als je een halfuur leert, ga je een kwartier iets anders doen. Dan kan je daar naar uitkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen jijzelf kan jezelf motiveren! Wanneer je de wil hebt en je weet dat je MOET leren, dan zet je na het lezen van dit antwoord je laptop uit en dan ga je DIRECT beginnen. Pak wat lekkers te drinken en te knabbelen en nestel jezelf lekker in een fijne stoel of op bed en ga ervoor. Vanavond kun je dan nog terugkomen op GV :-) maar eerst belangrijke dingen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou motivatie is je toekomst!!
nu leren is voor later,en van groot belang!
je laptop staat er straks nog en morgen ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo leer ik ;)
eerst doe ik dingen tot rond 20:00 - 20:45 en dan vanaf die tijd ga ik leren tot half 11 ofzo met m'n mp3 op; hoef ik ook niet naar youtube + mijn mp3 heeft geen schermpje (ipodje) dus word ik alsnog niet afgelijd. hopelijk werkt dit ook bij jullie (VOORALniet in een kamer met een pc ofzo)
dan ga je er weer achter ---> ik weet hoe dat is ^^

Succes met het leren =]

Toegevoegd na 2 minuten:
En het heeft veel invloed op je toekomst; wie is er nou geintreseerd naar een man op straat ? (ruw gezegt) ;) het is wel zo...