Waar kan ik een kenacort injectie laten zetten?

Ik heb vorig jaar een neuscorrectie laten doen in het buitenland. Er heeft zich een bultje gevormd op mijn neusbrug. Aangezien teruggaan geen optie is stelde mijn arts voor om een kenacort injectie in mijn neus te laten zetten. Ik vind helaas nergens terug op in internet waar in Nederland of België ik dit kan laten doen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Antoni
4 jaar geleden
Kan je arts die je de injectie voorstelde je dit niet vertellen? Hij kent immers die mogelijkheid, dan zal hij waarschijnlijk ook weten wáár dat kan worden gedaan.

Antwoorden (1)

Ik weet niet welke arts dit heeft voorgesteld? De huisarts?

Het is net als de neuscorrectie zelf een domein van de plastisch chirurg.
Bel even naar ziekenhuizen in de omgeving en vraag naar de afdeling plastische chirurgie. De assistente kan meteen vertellen of het betreffende ziekenhuis deze kleine ingreep ook uitvoert. Een privé-kliniek kan natuurlijk ook.

Natuurlijk heb ik ook even zelf gekeken.
De ingreep wordt sowieso aangeboden in:
Maasstad Ziekenhuis, plastische chirurgie.

Natuurlijk kan het wel gebeuren dat de plastisch chirurg die bezocht wordt een andere mening heeft.
Succes.
https://www.maasstadziekenhuis.nl/media/5597/05125-nl-kenacort-injectie-polikliniek-plastische-chirurgie.pdf
Trouwens, mijn moeder had na een buikoperatie een paars gekleurd litteken op haar buik. Het litteken was verheven een jeukte hevig. De plastisch chirurg heeft het litteken ook behandeld met kenacort injecties.
Toegevoegd op 20 mei 2019 18:01: tekst