Als je alles goed doorloopt, dan is het vanaf groep één basisschool nog ongeveer 25 jaar.
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Plus ::))
Ik neem aan dat je weet, dat je eerst vwo NG met natuurkunde of vwo NT met biologie moet afronden. Dat duurt 6 jaar.
Daarna moet je eerst worden toegelaten tot geneeskunde (fixus). Deze opleiding duurt zeker 6 jaar. Indien de opleiding succesvol is afgerond, ben je basisarts.
Daarna moet je je gaan specialiseren tot neuroloog. In Nederland is dat voor ongeveer 50 basisartsen weggelegd. Hier moet je voor solliciteren. Soms word je direct aangenomen, soms verwachten ze dat je eerst promotie doet. Kortom, een plek tot neuroloog is niet eenvoudig te bemachtigen.
Indien je wordt aangenomen, moet je nog 6 jaar leren. Tijdens deze jaren ontvang je wel al salaris.
In de bron kun je zien hoe die 6 jaren zijn opgebouwd.

https://www.youchooz.nl/beroepen/neuroloog/welke-opleiding
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een neuroloog is geen (hersen)chirurg en voert dan ook geen operaties uit. Dat doet een neurochirurg.
Antoni
5 jaar geleden
Dan hoort deze pagina https://www.youchooz.nl/beroepen/neurochirurg/welke-opleiding bij het antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lies12, bedankt voor de aanvulling. Indien je echt in de hersenen wilt opereren, moet je neurochirurg worden. Indien je een 'hersenen-arts' wilt worden, kun je inderdaad neuroloog worden. Neurologen en neurochirurgie zitten wel op dezelfde afdeling en werken natuurlijk ook samen, omdat het hetzelfde vakgebied is.
Nogmaals bedankt voor de aanvulling Lies12, goed opgemerkt.