kan je op deze onderstaande manier leven als bakker?

hallo iedereen ik word zelfstandig bakker binnen een decenia ofzo en ik ben nogal op mezelf wat wil zeggen dat ik niet per se heel veel sociaal contact nodig heb en mezelf prima kan redden en daarom heb ik dit schematje opgesteld om te weten te komen of je je lichaam hier kan aan laten wennen waar ik vrij zeker van ben dus is men vraag: "kan je je lichaam laten wennen aan het door mij opgestelde bakkersuur zodat je lichaam wel nog de nodige 8u slaap, 8u werken en 8u vrije tijd heeft maar dan op totaal andere uren dan het normale uur, (zodat je eigenlijk de normale uren “opschuift” om als bakker ook normale uren te kunnen hebben)"

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat als je dit elke dag doet je een tekort aan zonlicht (vitamine D) kan krijgen.

Antwoorden (2)

Ik weet dat een lichaam aan heel veel kan wennen. Maar niet van de ene dag op de andere. Het duurt wel even voor het in een ritme raakt. Het is zelfs zo dat het twee jaar duurt na een job te hebben met shifts dat je lichaam een gewoon ritme helemaal eigen heeft gemaakt.
Dus kan je eraan wennen, ja. Gaat dat makkelijk zijn, mmm t zal even duren.

Ik weet dat sommige mensen makkelijker om te zetten zijn naar een nachtelijker schema dan anderen. Je zou ze nachtmensen kunnen noemen. Ooit heb ik wel eens gehoord dat meer naar het noorden dat nachtmens zijn meer gevraagd word. Maar heel stipt kan ik dat niet meer zeggen. Dat hoort niet bij je vraag maar kan misschien handig zijn om even over op te zoeken.

PS : Wat me wel ook opviel. Dat startuur van je werk lijkt me vrij vroeg voor een warme bakker te zijn. Starten die niet meestal rond een uur of vier.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klopt ik heb nog geen precies beeld van het uur wanneer een bakker start maar ik zou dan ook een heel ruim assortiment willen verzorgen op men eentje wanneer ik zelfstandig start en dan misschien later een hulp aannemen als het nodig zou zijn
Ja, dat is natuurlijk mogelijk. Een lichaam is in staat tot vele dingen en dus ook tot een verschuiving van de waak/slaap tijden.
Nu weet ik dat wat ik nu ga zeggen niets direct met uw vraag te maken heeft, alleen ik denk dat in uw schema de noodzakelijke afspraken met onder anderen de leveranciers en vertegenwoordigers ontbreken; deze werken doorgaans enkel overdag.
In uw schema zou dit dan dus ten koste van de rusturen (kunnen) gaan.
Toegevoegd op 31 maart 2019 22:12: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klopt ja heb je gelijk in dit zou ik dan misschien geregeld kunnen krijgen via de winkeldame of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
PS
ik ben ook in staat een hele dag te werken daar het mijn passie is (hele dag wil zeggen het verschoven daguur zoals in men schema)(bakkersuur)